De avonturen van een thuisblijfmama in het buitenland!

About last week.. week 9 – 2019

about last week 2019

Een week met heerlijk weer, te dure Nederlandse boodschappen een super groot cadeau voor Zoë en een lekker lang weekend vol met leuke dingen. Genoeg te vertellen dus kijk en lees je gezellig mee?

Week 9 – 2019

Maandag

unicorns kleuren

We beginnen de dag weer heel erg vroeg.. Na het ontbijt besluiten we maar om even te kleuren

wall of fame

Als Zoë op school zit zet ik de wasmachine aan en hang ik daarna de was even op. Daarna ruim ik de “wall of fame” even op. Aangezien we de laatste tijd zoveel kleuren en tekenen en ook nog eens allerlei werkjes van school meekrijgen. Zat deze muur wel heel erg vol. Even uitgezocht wat weg kon en wat we in de bewaarmap bewaren en deze drie werkjes mochten nog even blijven hangen.

salade eten

Daarna werk ik wat aan mijn blog en kijk/luister ondertussen wat vlogs op YouTube. Ook wil ik weer wat gezonder gaan eten, dus vandaag een lekkere salade.. (de dressing kan natuurlijk ook nog wat gezonder, dus mocht er iemand nog lekkere tips hebben, let me know!)

kleien

Als ik Zoë heb opgehaald uit school gaan we thuis even lekker kleien. Maar..

kleien buiten

aangezien het ontzettend lekker weer is verhuizen we snel naar buiten. Lekker in de schaduw spelen. Ondertussen eten we lekker wat aardbeien en drinken we een pakje chocolademelk.

masker maken

Als de zon weg is en we geen zin meer hebben om te kleien, gaan we weer naar binnen. Ik zoek wat in onze knutselmand en vind daar nog een leuk knutselboekje over Pasen. We maken wat oefeningetjes en beginnen daarna met een leuk kippenmasker haha..

vogeltje

En ziehier het kippetje hahaha, wat hebben we een lol gehad.

Vandaag kan je ook lezen wat wij afgelopen week hebben gedaan, About last week 8

Dinsdag

handtas

Als ik Zoë in de ochtend weer naar schooltje heb gebracht ga ik op de terugweg nog even naar de “Chinese winkel – soort Ali). Omdat we eerder altijd met de bus gingen vond ik het handiger om al mijn en Zoë’s spulletjes in mijn rugzak mee te nemen. Maar nu we een auto hebben, hoef ik natuurlijk niet meer zoveel mee te sleuren. Ik kwam tot de ontdekking dat ik geen handtas meer had, dus kocht ik er eentje voor €12,95.. Nu maar hopen dat ie lang meegaat haha.

Ook kreeg ik de nieuwsbrief van Zoë’s school met de planning wat er allemaal in Maart gaat gebeuren. Altijd leuk dat ze zoveel dingen ondernemen!

eitje met komkommer

Omdat ik wat gezonder wil eten, vandaag 2 gekookte eitjes en een halve komkommer.. Helaas vult het niet heel erg.

snoepjes winkel

Als ik Zoë heb opgehaald, zegt ze dat ze gevallen is en de beide knietjes zijn helemaal geschaafd. Ze had niks tegen de juf gezegd en ook niet gehuid. Bikkel! Dus als verassing gaan we even naar de snoepjes winkel even wat lekkers halen.

speeltuin

Omdat het prachtig mooi weer is en we toch in de buurt zijn, brengen we ook nog even een bezoekje aan de Pocoyo speeltuin.

Woensdag

Als ik Zoë heb afgezet op school ga ik weer even struinen op de rommelmarkt. Dit is voor mij echt mijn me-time momentje. Ik kom vandaag gewoon echt iets supergaafs tegen. Namelijk een kinderfiets. Hier zijn we al enorm lang naar opzoek. Een nieuwe vinden we eigenlijk te duur want ze groeien er natuurlijk zo uit. Helaas zien de 2ehands kinderfietsen er hier in Spanje allemaal helemaal afgeragt (zeg je dat zo) uit. En dan vragen ze er nog rond de 50 euro voor.. Nu op de rommelmarkt deze gave fiets voor maar 30 euro, even op internet opgezocht en hij kost nieuwe gewoon 129.. dus best een koopje toch? Het is alleen een 16 inch fiets, dus ben alleen een beetje bang dat hij (veel) te groot is voor Zoë.. Maar ja even afwachten tot ze thuis is.

fiets uitproberen

Als ik Zoë heb opgehaald, zeg ik dat er een verassing voor haar op de tuin staat. Ik had de fiets onder een laken neergezet. Nou echt hoor je had haar gezichtje moeten zien. Hoe blij kan een kind zijn haha. Helaas is de fiets toch echt wel TE groot, ik had geprobeerd om het zadel lager te zetten echter had ik niet het goede sleuteltje dus maar even naar de fietsenmaker. Die zit overigens naast ons huis dus easy.. Hij heeft gelijk even de fiets nagekeken (remmen, alles weer geolied en natuurlijk het zadel lager gezet). Daarna op naar het pleintje en daar heeft ze echt de hele middag gefietst! Ze is echt zo blij. Echt genieten dit!

Ze kan overigens gewoon als ze op het zadel zit goed bij haar trappers. Echter moet ze echt op de fiets klimmen want hij is gewoon te hoog.

broodje met vlees

In de avond eten we een lekker broodje vlees. Het ziet er niet zo lekker uit maar het was superlekker.

Vandaag kan je ook lezen over mijn ergernissen in de bus, ben wel benieuwd of je er een aantal van herkent..

Donderdag

We hebben lang weekend vandaag, dus we besluiten maar iets leuks te gaan doen.

minigolfen

We beginnen de ochtend lekker met een potje minigolfen. Hilarisch, aangezien Zoë niet echt de spelregels snapt. Maar ze doet het als een pro. Misschien ook wel omdat ze elke week op school hockey heeft (zelfde principe haha)

ijsje eten

spelen

Omdat Zoë natuurlijk gewonnen heeft, krijgt ze een lekker ijsje en besluiten we deze op het strand op te eten. Zo genieten dit!

park

Als we weer terugwandelen, wandelen we via het park waar we nog even een stop maken bij de speeltuin.

lekkerste lolly

Thuis eet ik echt een van de lekkerste lolly’s ever. Ik vond deze helemaal achterin de snoepjes kast. Ik ben echt dol op drop en salmiak haha.

muis

Muisje geniet ondertussen ook lekker in de tuin van het mooie weer. Het gaat met zijn oogje ook al (eindelijk) een stuk beter.

Vrijdag

binnen spelen

Ik begin de dag lekker met een kopje koffie en wat vlogs terugkijken.

mooiste lucht

Daarna gaan Zoë en ik lekker naar het strand! We beginnen met deze prachtige lucht..

palmbomen

strand

schelpjes

We vermaken ons prima.

boodschappen nl winkel

Omdat we vlakbij de Nederlandse winkel zijn, gaan we daar ook even langs. Echt ik verbaas mij er elke keer over dat de spulletjes hier zo, zo ontzettend duur zijn. Bovenstaande met een pak Brinta koste 21 euro! Maarja soms heb je ergens zin in.

worst eten

De worst eten we gelijk als lunch op.. zo lekker!

te grote fiets

En daarna weer de fiets pakken en op naar het pleintje om te fietsen.

muisje

Let niet op de troep, maar zie Muisje liggen dan. Hij geniet zo van het buiten zijn haha.

Zaterdag

stickeren

We beginnen de dag weer heel vroeg, dus we gaan maar eens een doos versieren. We halen de verf en stickers erbij en huppakee..

vogelhuisje

Omdat Richard deze ochtend moet werken, versieren wij nog maar eens een vogelhuisje en knutselen we een kampeerplek voor Peppa pig.. hoe bedoel je lekker creatief bezig zijn

Om half 2 zou Richard vrij/klaar zijn echter is de vlucht vertraagd naar 21 uur vanavond. Echt balen want dat betekend dat hij ook langer moet werken. Dus we weten niet hoelaat hij klaar is.

buiten spelen

We gaan daarom maar lekker buiten spelen. Ondertussen doe ik een halve voorjaarsschoonmaak en was alle gordijnen en kussentjes etc..

nachos, spareribs

lekker eten

Even twee hele onduidelijke foto’s maar Richard kwam pas om 18.30 thuis maar hij nam wel lekker eten voor ons mee. Spareribs, nacho’s een lekker stukje vlees en nog veel meer haha..

Zondag

knutselen

Richard gaat vandaag voor een aantal dagen weg. Hij heeft een training in La Palma dus wij zijn een aantal dagen alleen. We gaan vandaag vrolijk verder met knutselen. We proberen vandaag een auto te maken met bewegende poppetjes erin. Op de verpakking stond dat het best makkelijk was maar in werkelijkheid vind ik het best nog wel pittig haha.. We kunnen helaas niet verder want we moeten pinnetjes hebben en die heb ik dus niet.. Morgen maar naar de winkel anders kunnen we niet verder.

pannekoeken

Als avondeten, eten we lekker pannekoeken. Altijd feest!

netflix

Als Zoë op bed ligt moet ik eigenlijk met mijn About last week aan de slag maar de vermoeidheid slaat toe en ik besluit om lekker aan mezelf te denken en op de bank onder een dekentje een film te kijken. Morgen is er weer een dag!

En dat was week 9! Deze week zijn we dus een aantal dagen zonder Richard. Zoë gaat in ieder geval carnaval vieren op school en voor de rest weten we het eigenlijk nog niet zo goed. We zien we wat deze week ons gaat brengen. Ik wens jullie in ieder geval een heerlijke week toe! Tot de volgende About last week😘