De avonturen van een thuisblijfmama in het buitenland!

About last week.. week 46-2018

about last week

We begonnen de week in Spanje en donderdag vlogen we eindelijk na een lange tijd weer naar Nederland. Daar maakten we onder andere een prachtige wandeling, bezochten we een hele bijzondere dierentuin, vierden we de 4e verjaardag van Zoë (nogmaals met familie) en aten we veel en ontzettend lekker. Wil je weten wat we nog meer gedaan hebben? Lees en kijk dan maar snel verder!

About last week.. week 46

Maandag

puzzel kleuren

We beginnen de dag met het inkleuren van de gekregen puzzel. Daarna is het tijd om weer naar school te gaan. Deze week hebben ze les over hoe het in zijn werk gaat om post te versturen. De kindjes maken allemaal tekening en sturen die naar hun huisadres op. Ze leren dan, dat er een postzegel en een adres op de envelop moet en gaan dan met z’n allen naar de brievenbus om de envelop op te sturen. Later deze week zullen de kindjes een bezoek brengen aan het postkantoor waar ze dus een soort van rondleiding krijgen en zien wat er allemaal bij komt kijken. Helaas kan Zoë hier niet bij zijn omdat we donderdag voor ‘vakantie’ naar Nederland vliegen.

De rest van de dag vergeet ik helaas foto’s te maken vanwege alle voorbereidingen voor ‘onze vakantie’.

Je kan hier lezen wat wij afgelopen week hebben gedaan.. About last week.. week 45

Dinsdag

Zodra Zoë op school zit moet ik weer een wandeling maken. Het is ontzettend koud en mis mijn echt mijn 2 uurtjes Spaanse les. Gek eigenlijk hoe snel je ergens aan gewend kunt raken. Helaas is de sportclub ook niet open, dus ik moet maar blijven wandelen.

op de bus wachten

Als het eindelijk 13 uur is kan ik mijn kleine meisje weer van school halen. Omdat ze zo goed haar best heeft gedaan, delen we een klein zakje skittles. Ook krijgt Zoë weer een uitnodiging voor een kinderfeestje maar helaas moeten we afbellen omdat we dan in Nederland zijn.

tas inpakken

In de middag leg ik de laatste loodjes aan het inpakken van onze reistas. We delen de reistas (voor 2 weken) met z’n drietjes, daarnaast hebben we alle drie één stuk handbagage mee. Als je zoveel reist dan weet je op een gegeven moment wel wat je moet inpakken en wat je thuis kunt laten.

Woensdag

rommelmarkt

Richard kan gelukkig iets later beginnen en brengt mij en Zoë naar school. Vanuit daar gaat hij richting werk en pak ik de bus naar huis. Ik bedacht mij dat Zoë alleen maar een rugzakje heeft als handbagage en ik altijd de pineut ben om deze te dragen. Het leek mij daarom wel leuk om eens op de rommelmarkt te kijken voor een kinder handbagage koffertje.

nieuwe koffer

Jahoor, het is me gelukt om een leuk koffertje te scoren. Het leuke is dat ik er maar twee euro voor betaald heb. I love rommelmarkten. Hij voldoet ook nog aan mijn eisen want ik wilde namelijk een koffertje met een boven sluiting. Dit omdat je dan de koffer niet eerst hoeft neer te leggen voordat je hem kunt open maken. Ze kan hem nu gewoon zo laten staan en eruit pakken wat ze nodig heeft.

zoe koffer inpakken

Toen ik Zoë van school had gehaald, zei ik.. ‘nu moet je heel goed zoeken want er staat ergens een verassing in huis’. Helaas had Muis het al een beetje verklapt want ik had de koffer achter het gordijn gezet en Muis zat er de hele tijd aan te ruiken. Maar echt je had haar gezichtje moeten zien. Wauw een koffer voor mij alleen!! De hele middag is ze bezig geweest om het in te pakken.

nacho tafel

Als avondeten aten we lekker nachos en een quiche.

Donderdag

autoracen

We hadden een hele mooie tijd om naar Nederland te vliegen. Het afgeven van de bagage en Muis ging gelukkig ook heel voorspoedig. Op de luchthaven was Zoë zo trots als een pauw omdat ze haar eigen handbagage koffertje had. Richard en ik mochten haar ook niet helpen.. Nee, ze wilde alles zelf doen. Want tja.. ze is immers al 4 jaar oud hé.. Tijdens het vliegen heeft Zoë zich hartstikke goed vermaakt. Met o.a. een racebaan..

kleuren

Kleuren..

spelen

kleien en met poppetjes spelen. Heerlijk als ze zichzelf al zo goed kunnen vermaken.

wachten op muis

Eenmaal op Schiphol duurde het echt ontzettend lang voordat Muis gebracht werd. Richard had de reistas en de autostoel al, dus die ging alvast de huurauto ophalen. Zoë en ik bleven wachten tot ons lieve Muisje door de douane kwam.

hema worst

Toen Muisje er eindelijk was, liepen wij door richting Richard. Als je richting de autoverhuur loopt kom je ook langs een Hema winkeltje. Tja.. dan moet je gewoon een Hema worst kopen. Voor Richard namen we een broodje (halve) Hemaworst mee en Zoë en ik zouden gewoon een halve Hema worst opsmikkelen. Blijkbaar vond Zoë hem zo lekker dat ik er welgeteld 3 hapjes van heb gekregen.

lucht nl

Toen we richting het huis van mijn ouders reden om Muisje daar te brengen. Werden we getrakteerd op een prachtige zonsondergang. Na daar wat gekletst en gegeten te hebben reden we naar ons verblijf in Putten. Eenmaal bij ons huisje aangekomen werden we getrakteerd op een versierd huis met slingers (voor Zoë’s verjaardag), een volle koelkast met eten en drinken en heel veel speelgoed en voorleesboekjes voor Zoë. Mijn ouders bleken heel stiekem dit allemaal al geregeld te hebben. Wat een mooie verassing. Zoë snapte er helemaal niks van en was alleen maar aan het glunderen bij het zien van al het lekkers en speelgoed.

Vrijdag

puzzelen

De volgende ochtend was het enorm koud in ons huisje. Blijkt dat de centrale verwarming snachts uitslaat naar 15 graden. Dit zijn we dus helemaal niet gewend en hebben de kachel gauw weer op 21 graden gezet. Zoë ging natuurlijk gelijk aan de slag met al het nieuwe (tweedehands) speelgoed.

Nadat we ons lekker hadden opgefrist stapten we de auto weer in om nog even op bezoek te gaan bij mijn ouders.

het leesten

In de middag wilden we even een wandelingetje maken en besloten we naar ‘het Leesten’ te gaan. We zagen daar een mooie route van ongeveer een half uurtje (dachten we).. Uiteindelijk hebben we twee!! uur gewandeld. Het was echt een prachtige maar best vermoeiende wandeling haha..

zalm

Eenmaal weer bij mijn ouders thuis. Werden we getrakteerd op allerlei lekker hapjes. Denk aan kippenpootjes, zalmstukjes, loempia’s en als verassing hadden ze ook nog paling! Echt zo onwijs lekker.

Vandaag kan je ook lezen over het Animal Rescue Center in Andalusië

Zaterdag

chillen

Nadat we ons weer gereed hadden gemaakt stapten we wederom de auto in. We hadden vandaag afgesproken met de ouders van Richard.

Zooparc

We zouden elkaar namelijk ontmoeten in de dierentuin ”ZooParc in Overloon’

wallaby

aapje

tijger

leeuw

vliegtuig

Echt een prachtige dierentuin waar ik binnenkort nog even een uitgebreide review van online zal plaatsen. Na het bezoek aan de dierentuin hebben nog even gezellig een late lunch gegeten bij de La Place en zijn toen weer naar huis gegaan. De boodschappen voor Zoë’s verjaardagsfeestje moesten namelijk nog gehaald worden.

Zondag

doc mcstuffins party

Vandaag was het eindelijk zover dat Zoë haar 4e verjaardag met haar familie kon vieren. Omdat de familie best groot is hebben we de bezoeken opgesplitst in 2 keer zodat het niet te overweldigend is. De eerste helft kwam in de ochtend van 11-14 uur en de tweede helft kwam van 16-19 uur. Zoë is ontzettend verwend en we hebben allemaal een waanzinnig leuke dag gehad.

En dit was alweer week 46. Aankomende week bestaat uit heel veel familiebezoeken.Ook hebben we een heel erg spannende afspraak want we moeten namelijk naar het ziekenhuis voor de hopelijk laatste controle voor Zoë haar hartje. Dus we zijn allemaal best een beetje zenuwachtig. We gaan er in ieder geval weer een heerlijke week van maken!

Ik wens jullie allemaal een heerlijke week toe! Dikke 😘

VOLG MIJ OOK VIA:

2018, About last week | 0 reacties | 19 november 2018 |

Comments

Er zijn nog geen reacties.