De avonturen van een thuisblijfmama in het buitenland!

About last week.. week 10 – 2018

about last week

Een dagje later dan normaal maar hier is dan toch echt weer onze afgelopen week. Week 10 alweer! Richard was een aantal dagen weg voor een training in Mallorca. Zat ik met Zoë een halve dag in de trein (terwijl we helemaal geen “echte” treinen hebben op Lanzarote). Kregen we te horen dat de huisjes die we wilden bezichtigen in Spanje al verhuurd waren en zagen we dat het strand door de wind en zee helemaal verwoest was. Kijk en lees je weer gezellig mee?

Maandag

boodschappen doen

We beginnen vandaag met een wandeling naar de Lidl. Het wandelen gaat mij nog niet heel goed af. Ik heb namelijk een hele grote blaar op m’n hiel (dus ik kan geen schoenen met hak aan) en tussen mijn tenen zitten nu ook blaren van het vele lopen op teenslippers.. Toch is het gelukt om naar de Lidl te wandelen. Helaas is wel de blaar op mijn hiel weer opengesprongen..  We kopen allerlei lekkers aangezien Richard morgen voor een aantal dagen naar Mallorca gaat voor een traning

donald

We maken op de terugweg ook nog even een stop bij het winkelcentrum. Vandaag wilde Zoë niet eens bij Mickey in de auto zitten. Nee, ze wilde een keertje bij Donald in de boot.. Achja

ferdinand de stier

Als we thuis zijn, ploffen we op de bank. Voetjes omhoog en we kijken Ferdinand de stier. Wat een schattige film, al vonden we sommige stukjes toch wel erg zielig..

Je kan hier lezen wat wij afgelopen week hebben gedaan, About last week.. week 9

Dinsdag

hindernis baan

Vandaag blijven we een beetje binnen spelen, we voelen ons allebei niet zo heel erg lekker. Richard is vanaf vandaag een aantal dagen op Mallorca voor een training. Dus we zijn de aankomende dagen met z’n tweetjes. Ik maak voor Zoë een hindernis baan van de kussens van de bank en daar zijn we toch wel even mee zoet.

blokken spelen

Als ik het huis een beetje ga poetsen, gaat Zoë even lekker buiten spelen.

spelen met buurkindje

In de middag speelt Zoë nog even met het buurjongetje en ik zit lekker op ons terras koffie te drinken.

Voor de rest heb ik geen foto’s gemaakt. Het was voor ons doen best een saaie dag.

Woensdag

sightseeing trein

Vandaag gaan we vroeg op stap. We gaan namelijk voor het eerst met de sightseeing trein in Arrecife rijden.

Er zijn twee routes beschikbaar en ondanks dat we al heel veel hebben gezien, gaan we gewoon lekker met de trein beide routes rijden.

Het was helaas niet zo’n hele mooie dag, dus we waren blij dat we een warm vest aanhadden. De trein is namelijk helemaal open. Dus je zit gewoon vol in de wind.

bus 3

Toen we beide routes hadden gedaan, vonden we het wel tijd om iets lekkers te gaan eten. We pakten de bus en reden naar het winkelcentrum Biosfera in Puerto del Carmen

macd

Daar trakteerde ik de kleine mevrouw op een Happy Meal.

hamburger

Ikzelf nam een nieuwe burger een grand mc-extreme smokey rodeo.. Waanzinnig lekker alleen had er best wel wat meer spek opgemogen.. beetje jammer!

andere treintje

Tja en omdat we toch al de hele dag in een trein gezeten hadden, mocht Zoë als toetje ook nog in de speeltrein zitten.

Vandaag kan je ook lezen over de meertalige (voor) lees boekjes van TIMTIMTOM

Donderdag

palmboom

We beginnen de dag met prachtig weer. Tijd om eens naar het strand te gaan.

spelen op strand

Aangezien de twee kleine strandjes niet meer met vloed beschikbaar zijn. Hebben ze alle ligbedjes, parasols en waterfietsen naar Playa Grande gebracht. Ondanks dat dit het ‘grote’ strand is lig je hier nu best hutje/mutje..

strand verwoest

De storm en hoge golven hebben toch best wat schade aangericht. Zo, zonde om te zien..

mrmuis

Als we daarna weer thuis zijn, gaan we lekker naar buiten. Muis mag ook gewoon weer mee aan de riem. Echt zo genieten nu dat het weer mooi weer is!

water spelen

Ik trek Zoë even andere kleren aan en die gaat lekker met het badje buiten spelen.

musje

We zien ook dat we weer overal vogelnestjes hebben (musjes)

muis

Mr. Muis houdt alles goed in de gaten en denkt alleen maar lekkere hapjes..

vlindertje

Ik maak in de tuin ook nog met veel geluk een foto van een vlindertje op een bloem.

Vrijdag

zon zee palmboom

wandelen

zonnetje

Vandaag beginnen we weer met een heerlijke wandeling. Het gaat ook steeds beter met mijn blaren. M’n teenslippers kan ik nog steeds niet aan. Maar ze helen in ieder geval goed.

We bezoeken nog even de speeltuin, doen wat boodschapjes en voor de rest is het wachten op Richard die vanavond weer thuis komt. Helaas heb ik hier geen foto’s van gemaakt..

Zaterdag

regen

Richard is weer thuis, het is zaterdag dus hij is ook nog eens vrij. We gaan dus lekker op pad. Nouja.. lekker.. Het regent pijpenstelen onderweg.

speeltuin

Als we bij de speeltuin aankomen is het in ieder geval weer lekker droog en kan Zoë even lekker uitrazen.

vliegtuig

Ik schrok op een gegeven moment toch even. Er kwam namelijk een groot vliegtuig op ons afvliegen. Gelukkig bleek het een militair trainings?? vliegtuig te zijn.. maar als er nooit vliegtuigen boven het toeristen gedeelte komen, dan verwacht je dit ook niet echt.

kokoxilo

We doen wat boodschappen en besluiten daarna lekker sushi te gaan eten bij HET sushirestaurant van Lanzarote KOKOXILI. TJa, als er lekker eten voor mijn neus staat vergeet ik gewoon om foto’s te maken. Dus helaas pindakaas. Ik kan je wel vertellen dat het waanzinnig lekker was.

De rest van de middag zitten we op internet. De huisjes die we hadden gezien en waar we graag wilden kijken waren helaas al verhuurd. Dus we moeten weer van vooraf aan beginnen. Heel vervelend, maar ach.. altijd positief blijven.

Zondag

stickers plakken

Vandaag hadden we weer een soort van Pyjama dagje ingelast. De enige foto die ik dan ook heb gemaakt is van Zoë die een kussen volplakt met stickers. Tja, je moet toch wat he!

En zo is de week alweer afgelopen.

Deze week zullen we weer heel wat uurtjes op internet doorbrengen. Want we hebben nog steeds geen huisje gevonden aan de Costa del Sol. Dus daar gaat nu even de meeste tijd inzitten. Dit is tevens de laatste week werken voor Richard hier op Lanzarote. Mijn planning bestaat deze week vooral huisjes zoeken, inpakken en heel erg genieten van de laatste dagen hier op Lanzarote.

*update Richard zal 20 maart alvast naar de Costa del Sol vliegen om daar wat huisjes te gaan bekijken. Zoë, ik en Muis vliegen de 27ste naar Malaga. Hopelijk hebben we dan een huisje want anders wordt het op het strand slapen😉

Nu ben ik natuurlijk ook erg benieuwd wat jullie deze week allemaal gaan doen, laat je een reactie achter in de comments? Ik wens jullie allemaal natuurlijk een heerlijke week toe!😘