De avonturen van een thuisblijfmama in het buitenland!

About last week.. week 1 – 2019

about last week 2019

Allereerst natuurlijk nog de beste wensen voor 2019! Ik hoop dat het voor jullie allemaal maar een prachtig, gezond, gelukkig, sprankelend en liefdevol jaar vol met avonturen mag worden.

Bij ons begint de week in ieder geval redelijk goed. Zo gaan we naar de plaatsen Marbella, Cordoba en bezoeken we een ezelopvang. Helaas werd Zoë aan het einde van de week ziek (ze hoest weer enorm en koorts). Wil je weten wat we nog meer gedaan hebben? Lees en kijk dan gezellig mee!

About last week..

Maandag

De laatste dag van het jaar en ik kan er helemaal geen foto’s van terugvinden. Ik weet ook niet meer wat we hebben gedaan dus excuses.. voor vandaag geen foto’s.

Helaas hebben wij niks van de jaarwisseling/het vuurwerk meegekregen want we lagen al rond 22.00 uur in bed.. Moe van de afgelopen drukke week.

Wil je weten hoe wij de laatste week van 2018 zijn doorgekomen? Je leest het hier.. About last week, week 52

Dinsdag

pannenkoeken

Het nieuwe jaar beginnen we goed en vroeg. Zoë kon rond 5 uur niet meer slapen.. dus gingen we er maar uit. Op de vraag wat ze wilde eten als ontbijt antwoorde ze “Pannenkoeken graag’. Nou een beter begin van het nieuwe jaar kan je niet maken.

wasjes draaien

Daarna kreeg ik de kolder in mijn kop en ging ik alles lekker schoonmaken en wassen.. iets met lekker fris het nieuwe jaar in. 5 wassen later incl. autostoel en beddengoed was ik er ook wel klaar mee. Gelukkig is de was hier meestal met een uurtje droog. Dus het was de ene was opvouwen en de andere was weer ophangen..

macarons

Ook at ik voor het eerst in mijn leven macarons.. een doosje kost hier bij de bakker 1.75. Vond het qua prijs wel meevallen, dus vandaar dat ik het een keertje meenam (aangezien iedereen het erover heeft dat ze erg duur maar onwijs lekker zouden zijn). En nu mijn (0ns) oordeel. Het was echt superlekker. Ik had dit niet verwacht. Ik dacht bij mijn eerste hap een hele mierzoete smaak te proeven maar het was echt verbazingwekkend lekker. Ik had trouwens de pistache, Zoë had chocolade en aardbei en Richard had vanille en hazelnoot. Voor herhaling vatbaar dus..

Woensdag

lucht

strand

Vandaag maakten we een uitstapje naar Marbella. Helaas was het ontzettend druk, maar dat weerhield ons er niet van om echt een uur lang te zoeken naar een parkeerplekje.. Eenmaal gevonden zagen we ook direct het strand. Het weer was niet echt bevorderlijk maar als we het strand zien, moeten we er ook even op spelen.

strand marbella

We hebben even heerlijk uitgewaaid.

marbella

Daarna gingen we Marbella in en zagen we allerlei leuke parkjes en kleine idyllische steegjes.. Echt heerlijk om hierdoor heen te slenteren.

De bloementjes aan de muur mogen we ook zeker niet overslaan. Ik heb ook prachtige foto’s gemaakt op het sinaasappel plein, die zal ik met je delen in de uitstap naar Marbella (komt binnenkort online)

puerto banus

Ook moesten we even naar de badplaats Puerto Banus.. en tjongejonge wat een boten liggen hier. Ons huurhuisje past hier denk ik wel 2 of 3 keer in. Niet normaal! En de prijzen die ze hier hanteren waren ook niet mis.. dus gingen we gauw weer weg.

tony romas
nachos tony romas

brownie tony romas

Voordat we naar huis gingen maakte we nog even een stop om bij het restaurant van Tony Roma’s te eten. Dit is echt al jaren ons favoriete restaurant. Echter was hij niet meer in Marbella aanwezig (gesloten), maar nu zagen we dat hij dus verhuisd is naar Benalmádena in de jachthaven. Nou zoals je kan zien hebben we echt heerlijk gesmuld!

Donderdag

cordoba

Vandaag stond er een dagje Cordoba op de planning. Ik weet wel dat wij voortaan de ‘vakanties’ gaan vermijden want het was weer niet normaal druk. Ook hier hebben we zeker wel een uur voor een parkeerplekje moeten zoeken. Elke keer als we bij een parkeergarage aankwamen, deden ze er een stopsign voor met vol. Maar.. het is uiteindelijk weer gelukt!

Eerst zijn we lekker wezen slenteren. Ook zagen we weer de bekende ‘bloempotjes aan de muur” haha

En uiteindelijk hebben we nog een bezoek gebracht aan de Mezquita. Echt waar zo mooi! Voor ons was het echt wel de moeite waard om ruim een half uur in de rij te hebben gestaan. Zoë vond het ook een ware belevenis. We gaan hier zeker nog een keer naar terug om hopelijk dan een tour te maken met een gids. Want Cordoba is echt een waanzinnig mooie stad!

Vrijdag

opvang ezels

weilanden

ezel

ezel aaien

Voor vandaag hadden we 3 opties.. en Zoë mocht kiezen. De opties waren om naar een binnenspeeltuin, museum over de luchtvaart of een ezelopvang te gaan. Zoals je al aan de foto’s kunt zien werd het dus de ezelopvang. Bij deze opvang worden alle afgestoten, mishandelde en in beslag genomen ezels opgevangen. Het is zelfs zo, dat zij nauw samenwerken met de politie in Andalusië. Mochten zij een tip krijgen dat er ezels niet goed verzorgd worden (voornamelijk ezels die voor toeristendoeleinden worden gebruikt) dan mogen en kunnen zij deze ezels na een goede waarschuwing gewoon meenemen. Er staan op deze farm ongeveer (op dit moment) 240 ezels. Heel bijzonder om te zien. (binnenkort zal ik er wat meer over vertellen)

speeltuin

Daarna wilde Zoë toch graag nog even spelen, dus gingen we naar het park. Heerlijk even uitrazen.

Vandaag kwamen er 2 artikelen online, als eerste Een bezoek aan Parque la Paloma en daarnaast Top 7 meest bijzondere plaatsten op Tenerife

Zaterdag

Helaas voor vandaag geen foto’s. Zoë is wederom ziek geworden met koorts en enorm veel hoesten. We dachten dat ze er eindelijk vanaf was. Maar het is weer teruggekomen. We (Zoë en ik) hebben enorm weinig geslapen en zijn dusdanig moe dat er helemaal niks uit ons handen komt. We liggen helaas de hele dag voor pampus op de bank.. Wel kijken we nog een leuke film Hotel Transsylvanië 3: Een Monsterlijk Leuke Vakantie. Zoë en ik hebben echt op bepaalde momenten schaterlachend op de bank gelegen. Dus zeker de moeite waard om te kijken!

Zondag

cake

cake versieren

cake verieren

Helaas nog steeds ziekjes.. dus wat doe je dan? Samen een heerlijke cake bakken. Dit keer is de Mickey Mouse cake dus wel gelukt.. Daarna moesten we toch nog even aan het werk want de vakantie zit er natuurlijk bijna op en dinsdag moeten Zoë en ik allebei weer naar school. Dus het was ‘helaas’ nog even wat huiswerk dingen herhalen.

En dat was alweer de eerste week van 2019.

Deze week begint het normale leven weer voor Richard. Hij gaat weer na bijna anderhalve maand vakantie aan het werk. Zoë en ik beginnen ook weer met school en natuurlijk weer het werken aan/voor de blog. Maar.. Zoë en ik gaan deze vrijdag nog even voor een weekje naar Nederland. We konden hele goedkope tickets á 25 pp enkele reis krijgen en aangezien Zoë nog niet leerplichtig is moeten we het er maar nog even van nemen.

Ik wens jullie ook allemaal een heerlijke week toe!😘

Dit bericht kan affiliatielinks bevatten. Dit houdt in dat ik een kleine vergoeding ontvang als jullie via een van bovenstaande links iets aanschaffen. Als koper merk je daar niks van.. Wil je meer weten? Lees dan mijn disclaimer