When you stop & look around, life is pretty amazing!!

Ergernissen tijdens het (online) shoppen!

ergenissen tijdens shoppen

Soms voel ik me net een man. Ik beschik namelijk niet over het shop-gen wat de meeste vrouwen wel hebben. Als ik dan ook ga shoppen dan loop ik de winkel in, scan de ruimte, wandel door sommige paden en kijk af en toe tussen de kledingrekken.. Binnen enkele minuten weet ik al, of er wel of niet iets voor mij tussenhangt. Maar er zijn natuurlijk nog meer factoren. Wil je weten waarom ik het soms vreselijk vind om te shoppen? Lees dan maar snel verder..

1. Te fel licht in de paskamers waardoor je elke put en vetbobbel (door de kleding) ziet zitten..
2. Een te lange rij voor de paskamers, waardoor je gelijk geen zin meer hebt om te passen en het maar op de gok mee naar huis neemt.. en ja je raadt het al, het meeste past niet, dus je moet weer terug!
3. Winkelpersoneel wat zomaar het gordijntje opentrekt als jij daar net in je ondergoed staat.. euh privacy please?
4. Gordijntjes die je net niet helemaal dicht kunt trekken, waardoor iedereen gezellig mee kan kijken
5. Winkels met te harde muziek, waardoor het lijkt ofdat je op een of ander hardcore festival loopt

6. Winkelpersoneel dat te aanwezig is.. Oh meid dat staat je beeldig! Terwijl het je natuurlijk voor geen meter staat.
7. Kledingmaat niet meer aanwezig bij juist het perfecte jurkje etc..
8. Je kan je kont niet keren in de winkel omdat het gigantisch druk is..
9. Kan de verwarming niet een standje lager.. ? Want pff het lijkt hier wel een sauna
10. De winkels waar je geen geld terug krijgt maar een tegoedbon.. moet ik hier nog iets meer opzeggen??

paskamers

Zal ik dan ook gelijk maar mijn ergernissen tijdens het online shoppen erbij gooien??

1.Heb je eindelijk wat leuke kleding in je digitale winkelmandje gegooid en wil je gaan afrekenen. Zijn je uitgezochte kledingstukken ineens niet meer beschikbaar in jouw maat.. zullen ze gewoon net voor je neus verkocht zijn..
2. Na een (aantal) uur rondgestruind te hebben en je winkelmandje vol zit met een leuk bedrag, moet je ook nog eens een giga bedrag aan verzend kosten gaan betalen.. Nou lekker klantvriendelijk weer. Ik kan hier gewoon echt op afknappen..
3. Of wil je eindelijk je net uitgezocht kleding gaan betalen en klik je op de knop betalen en krijg je een dikke vette ERROR in je beeldscherm en als je dan op de back knop drukt.. is je winkelmandje gelijk leeg.. kan je weer opnieuw beginnen.
4. Dan is het moment daar, je hebt een bestelling gedaan.. je kijkt op je email en ziet wanneer je bestelde kleding geleverd wordt.. tussen 08.00 en 22.00 uur. Wtf.. moet ik hier nu echt de hele dag voor thuisblijven?
5. Dan sta je net even in de keuken en dan loop je naar de deur en ziet ineens dat er een briefje inligt van de postbode. Je was niet thuis dus het volgende bezorgmoment is.. of nog erger je kan je pakketje daar afhalen.. Pff had je het dus net zo goed in de winkel kunnen kopen

6. Helaas pindakaas de gekochte kledingstukken passen/staan je niet, dus dat wordt terugsturen. Ook hier moet je weer voor betalen. Kan dat gewoon niet even wat klantvriendelijker??
7. Dat als je het pakketje hebt teruggestuurd en het bedrijf stug blijft volhouden niks te hebben ontvangen.. ondanks dat je wel track en trace hebt.. en hun antwoordt dan is tja dan had je het aangetekend moeten versturen.. Pff ik heb geen geldboom in mn tuintje staan!

ergernissen online shoppen

Oja.. dan nog een laatste!

Heb je net op zaterdag leuke spulletjes/kleding gekocht. Kijk je op maandag in de nieuw binnengekomen folders zie je dat de helft van wat je gekocht hebt in de aanbieding is. Je hebt dus gewoon teveel betaald.. had het winkelpersoneel ook wel even mogen melden nietwaar!

Hopelijk ben ik niet de enige die zich hier groen en geel aan ergert.. Nu ben ik wel benieuwd naar het volgende.. Wat is jullie grootste ergernis tijdens het (online) shoppen? Laat je het mij weten via de comments?

VOLG MIJ OOK VIA:

Comments

  • Kleding voor mijzelf koop ik bijna nooit online. Tenzij terugbrengen makkelijk is. Bijvoorbeeld bij de H&M. Dan kun je het ook in een winkel terugbrengen. Of als het terugsturen gratis is. 9 van de 10 keer koop je kleding online en moet het terug. Dus dan ga ik liever naar de winkel. Maar ook ik ben geen shopfan. Het moet echt extreem rustig in de stad zijn wil ik het leuk vinden.
    Leonie van Mil onlangs geplaatst…Zomerdoelen 2017 update #3My Profile

  • Die lange rijen bij de paskamers en de verassende hoge verzendkosten zijn ook van mij ergernissen. En die harde muziek haha inderdaad ook. Tegenwoordig shop ik meer online. Ik vind dat dit steeds beter wordt geregeld. Over een paar weken ga ik weer eens een dag ouderwets een dag winkelen 🙂

  • Ik herken mij serieus in alles! Ik hou ook niet van winkelen en kan bij de eerste stap in een winkel al het gevoel hebben van hier hebben ze niks. Online winkelen vind ik veel fijner maar heeft inderdaad ook zo zijn nadelen.
    Maaike onlangs geplaatst…Netflix: houden of opzeggen?My Profile

    • Hoi Maaike,
      Ik vind online winkelen altijd heel moeilijk. De kledingmaten van tegenwoordig verschillen zoveel. Als ik bijv. een broek van de H&M pas dan heb ik een maat 40 terwijl ik bij de Pull&Bear maat 36/38 heb.. Ik snap er nooit wat van..

  • De H&M in Tilburg heeft tegenwoordig zo’n flatterend licht. Dat maakt zo veel verschil uit! Maar dan haat ik het wel dat je daar inderdaad een tegoedbon krijgt als je iets terug komt brengen… Vind dat echt heel niet klantvriendelijk.

    • Hoi Donna,
      Ze zouden overal wat meer aan de verlichting moeten doen, is toch ook beter voor de verkoopcijfers denk ik dan. Die tegoedbon moeten ze gewoon echt afschaffen. Gewoon echt niet klantvriendelijk!

  • Ooh, alles is zo herkenbaar! Fysiek shoppen doe ik nog nauwelijks en online af en toe. Ik ben de laatste tijd wel wat kritischer met wat ik koop: ”heb ik dit echt nodig?”. Dat helpt wel, want daardoor koop ik minder en heb ik ook minder ergernissen haha
    Marloes onlangs geplaatst…Tips voor een outdoorvakantieMy Profile

    • Hoi Marloes,
      Ik ben tegenwoordig ook wel wat meer kritischer geworden. Kijk ook meer naar de kwaliteit van kleding ed. Zodat ik er langer mee kan doen en minder vaak voor nieuwe hoef te shoppen😉

  • Jazeker, hartstikke herkenbaar! Vooral vreselijk licht in paskamers van lingerie/badkleding winkels maakt dat ik het niet koop. Confronterend.
    Verzendkosten, denk je een leuke aanbieding op de kop getikt te hebben… vaak pak ik de gratis verzendkosten aanbieding, Bij de meeste winkels is eigenlijk tegenwoordig het hele jaar toch wel Sale.
    Elk punt wat je genoemd hebt klopt echt als een bus, leuk artikel!

  • Hahaha zo herkenbaar dit allemaal! Vooral de harde muziek en het briefje in de bus dat je niet thuis was. Heel irritant!
    Aneta onlangs geplaatst…Je kind voorbereiden op de vakantie | 3 praktische tipsMy Profile

  • Jaaaaaaa, dat mandje wat ineens leeg is. Of ook zo irritant. Betaalinformatie ingevuld (creditcardgegevens) en door een error is het hele veld leeg. Kan je weer opnieuw beginnen. En serieus, dat van die gordijntjes die worden open geritst? Nog nooit meegemaakt (gelukkig)…
    Rory onlangs geplaatst…De kinderhuid goed verzorgen? Je kan er niet vroeg genoeg mee beginnenMy Profile

  • Ik vind bijkomende kosten heel vervelend. Dan blijken er ineens nog allerlei addertjes onder het gras te zitten. Daar baal ik dan echt van.

  • Whaha, hier precies hetzelfde, ik mis het gen ook!! Online shoppen vind ik nog wel oké, maar niet overal. Wehkam.nl is super fijn met bezorg tijden en gratis ophalen bij retour sturen :- D
    Wendy onlangs geplaatst…Birthday SundayMy Profile

  • Ik ben een kei in online shoppen.. . Al zeg ik het zelf.
    Weinig ergernissen op dat vlak.
    Solden periode die haat ik wel… veel te druk en ik kom met nieuwe collectie thuis…

    • Hoi Ilse,
      Tja die uitverkoop is echt verschrikkelijk. Gelukkig wonen we niet in Amerika waar het met zwarte vrijdag echt een drama is haha. Ik moet altijd zo om die beelden op televisie lachen. Hilarisch.. niks voor mij!

  • Ik vind shoppen nooit zo leuk om ter doen, precies om de boven genoemde redenen.

  • Online gaat meestal wel goed gelukkig. Zodra verkoopsters zich iets te opdringerig gaan gedragen, ben ik meestal gelijk weg. Kan ik niet goed tegen. Dat ligt ook heel erg aan de soort winkel waar je shopt vind ik. Bij een winkel waar mensen ook met passie voor het vak werken en ook verstand hebben van wat ze precies verkopen, neem ik ook sneller wat aan. Soms denk ik bij een zogenaamd goed bedoeld advies ook ‘yeah right…trek het zelf aan!’
    essma onlangs geplaatst…Update | Slaapperikelen…hoe gaat het nu?My Profile

    • Hoi Essma,
      Ik ben er dus een paar keer ingetuind in die goedbedoelde verkooppraatjes. Oh meid staat je beeldig.. Nu prik ik er echt zo doorheen als iemand zijn/haar target moet halen haha. Door schade en schande wordt men wijs, zei mijn moeder altijd 😉

  • Deels herkenbaar.
    Ik hou ook niet van de lange rijen bij de paskamers, maar ik kan het op de een of andere manier ook nooit vinden in de winkel!
    Verschrikkelijk!

    • Hoi Christa,
      Heel herkenbaar, als ik geld heb om te winkelen kan ik nooit slagen en als ik geen geld heb dan hangen de winkels juist vol met leuke dingen! Zo frustrerend haha..

  • Haha, wat een leuk artikel! Ik ben dus precies zo’n shopper als jij: ik zie ook echt in een paar minuten of er iets hangt in een winkel en ben dus meestal razendsnel een winkel weer uit. Bijna al je ergernissen herken ik wel. Een winkelmandje dat opeens weer leeg is vind ik het vervelendste. Dan klik ik vaak meteen op het kruisje en geef ik het op.
    Romy onlangs geplaatst…Werken vs. studeren | Wat is er nu anders?My Profile

  • Haha zo herkenbaar! Ik ben gek op shoppen, maar dan wel heel efficiënt. Dit heb ik gelukkig geleerd van mijn vriend. Ik kijk snel rond en binnen enkele minuten kan ik dan ook weer buiten staan. En online shoppen is heerlijk, maar ik mis altijd de aanbiedingen. Tegenwoordig heb ik een vriendin die voor mij de aanbiedingen in de gaten houdt. Scheelt mij weer al deze drama haha.
    Larissa onlangs geplaatst…Tips voor een outdoorvakantieMy Profile

  • Troost je, ik beschik ook niet over een shopgen…Gelukkig ben ik tegenwoordig een stuk makkelijker. Ik pluk wat bij de Hema bij elkaar en meestal past het wel! Schoenen kopen vind ik trouwens nog erger…
    Huismama onlangs geplaatst…Het doorgeslagen feminisme anno 2017My Profile

    • Hoi Gera,
      Schoenen kopen vind ik ook een echte horror haha. Ik heb smalle voetjes, hoge wreef en geen kuiten. Laarzen probeer ik niet eens meer, dus meestal kom ik thuis met gympjes. Die passen altijd wel😉

  • Ik hou ook niet van shoppen. Ik shop echt wat ik nodig heb en wil dan naar huis. Een huismus dus…

  • Dat is ook altijd weer zo inderdaad!

  • Oh hele herkenbare irritaties. Vooral die van de uitverkochte artikelen in het winkelmandje. En hoge verzendkosten betalen vind ik ook echt irritant. Daarom bestel ik tegenwoordig bij een groot onlinewarenhuis, waar ze de verzendkosten hebben aangepast en het retoursturen nooit iets kost 🙂
    Marieke onlangs geplaatst…Zomervakantie – Terugblik op het eerste halfjaar basisschool My Profile

  • Heel herkenbaar allemaal. Ook ik ga dus bijna nooit meer de stad in. Vrijwel al mijn kleding en schoenen bestel ik bij Wehkamp. Super makkelijk en dit is geen reclame 😉 Zelf bezorgtijd (dag of avond) en bezorgdag kiezen, of een afhaalpunt. Gratis verzending boven de 20 euro. Rustig thuis passen en wat niet goed is stuur je makkelijk weer terug. Ideaal!
    Mariëlle onlangs geplaatst…Maaltijdsalade met Knoflookgarnalen en RucolaMy Profile

    • Hoi Mariëlle,
      Bedankt voor je tip! Ik ga het zeker eens uitproberen. Snel al even online gekeken en ze hebben best een leuk assortiment! Dus ik ga een gokje wagen!

  • Wat een leuk artikel! Ik herken mezelf erin. Meestal ga ik vlug op zoek in 1 of 2 winkels. Als er wat leuks tussenhangt, passen en meedoen of terughangen. Iets kopen via het net heb ik nog niet gedaan, toch niet voor kleren. Mijn man vindt het dan wel weer ideaal.

    • Hoi Ellen,
      Dankjewel! Ik heb weleens kleding via het internet gekocht. Meeste moest ik helaas weer terugsturen aangezien de maten erg verschillend waren. Dus dat doe ik liever niet meer. Hieronder hele goede tips gekregen om via een groot online warenhuis te bestellen. Dus dat ga ik binnenkort eens uitproberen.

  • Ik vind het irritant als de verkopers me de hele tijd volgen. En dan ook nog ongevraagd advies (lees: mening) geven. Bij het online shoppen bekijk ik altijd vooraf de verzendkosten en retour voorwaarden. Ik wil alleen iets kopen als het retourneren kosteloos kan (dat vind ik belangrijk bij kleding, als ik boeken koop zit dat wel goed).
    Sheila onlangs geplaatst…Tag: 10 x ontzwangerenMy Profile

  • Vooral die laatste van het niet terug ontvangen. Daar heb ik een paar keer achteraan moeten gaan, zo vervelend!
    Liefs

  • Haha, herkenbaar hoor (al vind ik die harde muziek, dat op een hardcore festival lijkt, zoals je inmiddels weet weer geen probleem). Ik winkel dan ook uitsluitend nog online en bij de winkels waar ik weet hoe het werkt. Gelukkig zijn er veel online winkels waar je gratis kunt retourneren, op bestelling kunt laten bezorgen, geen verzendkosten betaalt en die dus wel klantvriendelijk zijn.
    roelina onlangs geplaatst…Working Tuesday: twee schepen, één kapiteinMy Profile

    • Hoi Roelina,
      Ik ga dat online winkelen toch nog maar eens een kans geven. Ik heb net een kleine bestelling gedaan bij een groot online modehuis met een W.. Ik ben erg benieuwd!

  • Jaaa echt alle punten.

    Normaal shop ik nooit online kleding, maar nu ik in verwachting ben wel omdat in de echte winkels het aanbod veel kleiner is.
    Positie trouwjurk online gekocht.. Wat een. Stress. Mijn normale 38 maat verkrijgbaar. Vervolgens geld vd rekening af,kreeg ik een mail dat het niet meer verkrijgbaar was. Geld na aantal dagen terug gestort, maar natuurlijk geen jurk.
    Gelukkig was ineens maat 40 weer beschikbaar, dus ik heb die besteld in de hoop dat deze zou passen. En jawel, zat gelukkig ook goed. Deze is het dus geworden




CommentLuv badge