De avonturen van een thuisblijfmama in het buitenland!

About last week..#49

about last week

Een heerlijke week waarin we heel veel gedaan en gezien hebben. Zo hebben we o.a. gewandeld in de ondergrondse lavatunnels van Cueva de los Verdes. Zijn we 2 dagen naar Fuerteventura geweest en stonden we voor het eerst op een echt Spaanse rommelmarkt.. Kijk je weer gezellig met mij mee?

Maandag

vismarkt

Vandaag gingen we vroeg op pad om naar Playa Blanca te gaan. Hier is in de haven een soort van ‘klein’ vismarktje aanwezig erg leuk om te zien. Ook kochten we in de haven kaartjes voor de ferryboot want we gaan woensdag 2 dagen naar Fuerteventura.

cadeautjes

Daarna gingen we even een hapje eten met oom Frans en tante Ria (die zijn hier op vakantie). Zoë werd natuurlijk weer ontzettend verwend en mocht twee cadeautjes uitzoeken!

zonsondergang

Toen we weer naar huis reden konden we nog net de zonsondergang meepakken.

Vandaag kan je ook lezen wat wij afgelopen week hebben meegemaakt. About last week..#48

Dinsdag

kerst

In de ochtend gingen we even naar winkelcentrum Deiland. Zoë wilde gelijk kijken of de kerstman nog ‘thuis’ was.. en dat was inderdaad zo..

steekwagentje

Daar kochten we een soort van steekwagentje voor bagage. Als we richting Portugal vliegen dan moeten we één keer met het vliegtuig overstappen. Aangezien ik het niet aandurf om Muis (onze kat) dan in het ruim te vervoeren nemen we hem mee als ‘handbagage’. Echter omdat Muisje best zwaar is en ik ook nog mijn eigen rugzak heb. Leek het mij verstandig om zijn reistas op een soort steekwagentje neer te zetten. Hier kan ik ook eventueel mijn rugzak nog aanhangen en dan heb ik gewoon een soort van trolley..

tanken

Toen was het weer eens tijd om te tanken. Hier op Lanzarote hoef je eigenlijk nergens zelf te tanken. Je kan gewoon in de auto blijven zitten, ze hebben namelijk bij elk tankstation mensen staan die dit voor je doen. Lekker decadent hé!

soepie

We aten nog even echte Canarische kippensoep bij een Spaans restaurantje en toen gingen we naar huis.

In de avond keken Richard en ik nog de film Baywatch.. een grappige/flauwe film om te zien. (je hoeft er in ieder geval niet bij na te denken haha)

Woensdag

zonsopkomst

Vandaag vroeg op want we gaan naar FUERTEVENTURA! Het raampje van de auto is een beetje vies, maar de zonsopkomst was erg mooi om te zien.

strand

Als we op Fuerteventura zijn aangekomen is de planning eigenlijk om foto’s te maken van de mooie stranden.. Echter werkt het weer niet echt mee. Het is ontzettend bewolkt. We besluiten daarom dan ook maar om alvast naar de bungalowcomplex te rijden waar we een nachtje verblijven.

bloemen

Ik zie overal hele mooie bloemen en daar word ik altijd erg vrolijk van.

selfie

In het haventje wat bij ons complex hoort staan overal piratenbeelden. Erg leuk om selfies mee te maken..

altaar

Ook zien we diverse altaren.. knap hoor dat dit altijd zo mooi en netjes blijft.

strand

Irish Times

We rijden daarna even naar Morrojable hier heeft een collega van Richard een Irish cafe/bistro – Irish Times. Omdat het weer opklaart besluiten we hier even te blijven en een hapje te eten.

eten

Ik neem samen met Zoë een soort van clubsandwich en Richard neemt een jalapeño burger. We hebben waanzinnig lekker gegeten. Mocht je in Morrojable op zoek zijn naar een gezellig barretje, kijk dan even in een van de zijstraatjes van het strand. #nospon

kerst

Op de terugweg maken we nog een stop bij een winkelcentrum en maken deze super grappige selfie. Kerst is gewoon zo leuk (ook al zitten we in de zon).

zonsondergang

Voordat we in het restaurant gaan eten maken we nog even een wandeling over de boulevard en zien de lucht heel mooi verkleuren. Helaas zien we geen zon in de zee zakken..

kattenhuisje

Overal zien we dit soort voederhuisjes. Een prachtig initiatief! Straatkatten krijgen hier eten en drinken, ze worden nagekeken en mochten ze een check-up nodig hebben dan krijgen ze deze. Zo blijft de katten populatie ook mooi laag.

Heb jezelf nog een blog en kan je wat extra promotie gebruiken? Kom dan nog even je blog promoten bij het Spam je blog artikel!

Donderdag

zonsopkomst

de maan

Vroeg op, want we gaan vandaag naar de dierentuin (Oasispark Fuerteventura) #nospon. We zien aan de ene kant van het huisje de zon prachtig opkomen en aan de andere kant de maan.

stokstaartje

nijlpaard

giraffe eten geven

flamingo

Het is een heel gaaf en onwijs groot park om door heen te wandelen. Zeker een aanrader als je een keer op Fuerteventura bent. Ik heb zelfs voor het eerst in mijn leven een giraffe eten gegeven. Zo cool! Binnenkort zal ik er een artikeltje aan wijden.

Om 16.00 namen we de boot weer richting Lanzarote en toen zat onze minivakantie er alweer op haha..

Vrijdag

Omdat we best nog druk zijn geweest afgelopen dagen, besluiten we vandaag helemaal niks te doen. We houden onze pyjama aan en zijn in relaxmodus. Vandaag dus ook geen foto’s.

Wel staat er nog een leuke blog online en dit keer over Jameos del Agua. Kom je ook een kijkje nemen?

Zaterdag

cueva de los verdes

Omdat we na een dag niks doen toch wel weer wat wilden doen. Zijn we naar Cueva de los Verdes geweest. Ondergrondse lavatunnels waar je gewoon met een gids door heen kan wandelen. Zoë vond het ook heel erg avontuurlijk. Ps. geen aanrader als je slecht ter been bent i.v.m. allemaal trappetjes, hele lage smalle gangenstelsels etc.

In de middag nog wat boodschapjes gedaan en toen weer lekker naar huis.

Zondag

rommelmarkt

In de ochtend heel vroeg op want we gaan onze spullen proberen te verkopen op de rommelmarkt. Man..man..man, wat kan een mens toch veel troep verzamelen.. en dan is dit alleen nog maar kleding, schoenen en speelgoed van Zoë!

mc donalds

Omdat Zoë heel goed heeft mee verkocht en geen traantje heeft gelaten (al had ze het wel een beetje moeilijk toen haar driewieler verkocht werd) trakteerden we haar op de grote gele M.. en zelfs daar hebben ze de kerstboom al staan!

En dat was alweer onze week. Deze aankomende week vieren we mijn verjaardag, gaan we naar het Timanfaya Park en kunnen we hopelijk onze tickets naar Portugal inboeken. Als het goed is (even duimen) nog anderhalve week op Lanzarote en dan begint ons nieuwe avontuur! Zo’n zin in..

Hebben jullie nog leuke dingen gedaan afgelopen week? Ben zoals gewoonlijk erg benieuwd en lees het graag terug in de comments! Ik wens jullie allemaal weer een heerlijke week toe😘