When you stop & look around, life is pretty amazing!!

About last week.. #36

about last week

Deze week hebben we heel veel films gezien, veel in diverse speeltuinen gespeeld, lekker gewandeld en zijn we een weekendje naar het buureiland Fuerteventura geweest! Wil je weten wat we nog meer hebben gedaan? Lees dan gauw verder..

Maandag

buiten spelen

Vandaag zijn we een beetje moe of lui, of hoe je het ook wilt noemen. Dus spelen we lekker met de pyjama aan op het terras. (snachts is het toch wel fris vandaar de lange pyjama-broek)

Het wordt toch wat warmer, dus verruilen we snel de lange broek voor een korte. We gaan toch niet weg vandaag dus hemdje mag lekker aanblijven. De gehele dag spelen we namelijk met de poppetjes..

ballerina de film

Omdat we toch een lui-dagje hebben, besluiten we om ook lekker nog een film te kijken. Vandaag is het de film Ballerina. We kijken hem in twee keer, omdat het anders gewoon te lang stil zitten/liggen is. De film is ook zeker een aanrader om te kijken!

Vandaag kan je ook lezen wat wij afgelopen week hebben gedaan, About last week.. 35

Dinsdag

stickers plakken

Stickers opplakken blijft hartstikke leuk om te doen. Ik bewaar altijd de doosjes van de wattenstaafjes. Deze kan je namelijk goed gebruiken voor in het speel keukentje (Zoë gebruikt ze in ieder geval als een soort tupperware bakje)

keukentje spelen

Natuurlijk moet er daarna ook met het speelkeukentje gespeeld worden. Nouja.. alles wordt naar de grond verhuist..

verven

Daarna moeten we nog even water / acryl verven. Er moeten namelijk nog steeds een aantal knutselwerkjes afgemaakt worden. Waaronder ook de Z van de naam Zoë natuurlijk. Nu is hij eindelijk af. Dus die kan ook in de doos voor ons nieuwe huisje in Portugal!

trolls film

In de middag gaan we lekker weer een film kijken. Vandaag is het Trolls. Wat een ontzettend leuke en vrolijke film! Zeker een aanrader om te kijken. Ook deze konden we niet in een keer afkijken en Richard moest toch een lange dag draaien, dus keken wij hem af tijdens het avondeten.

Woensdag

muisje slaapt

Muisje ligt lekker buiten te relaxen op de tafel. Een doos is af en toe te warm, dus ik heb gewoon een kartonnenplaat op de tafel neergelegd. Zo kan hij (als hij wakker is) lekker vogeltjes kijken vanaf het terras. De hond van de bovenbuurman is namelijk niet te vertrouwen (vind ik), hij laat hem vaak gewoon zonder riem buiten. Dus ik laat muisje alleen nog maar vanaf 6/6.30 tot 10 uur echt buiten op de gemeenschappelijke tuin. Dan slaapt de buurman nog, dus dan is het veilig.

zee

Zoë en ik besluiten even een lekker eindje te gaan wandelen. Hier wil ze graag weten of we via het strand kunnen. Helaas begon het net eb te worden, dus dan moet je een stuk over de rotsen. Dat doe ik liever niet i.v.m. uitglijden..

speeltuin

We besluiten om daarna lekker nog even in de speeltuin te spelen.

Vandaag komt er ook een update online over mijn persoonlijke en blogdoelen van 2017

Donderdag

maa luna

In de ochtend moet ik even het hek op slot doen van de gemeenschappelijk tuin, anders gaat Muisje van de tuin af. Ondanks dat ik er een briefje op heb gehangen, laten ze altijd de deur open staan (Zo vervelend.) Wel zie ik een hele mooie felle maan schijnen. De foto is niet heel goed gelukt maar je snapt het idee vast wel.

wandelen

Zoë en ik gaan natuurlijk weer een heerlijke wandeling maken.

uitzicht

Mooi he!

poesje

We besluiten om naar de oude haven te wandelen. Ze wil graag haar “kleine” katjes weer even zien.

speeltuin

Ook daar moet nog even in de speeltuin gespeeld worden.

zeemeeuw

eendjes

Daarna gaan we de wandelbrug op richting het plaatsje Puerto Calero. Onderweg komen we natuurlijk heel veel katjes tegen, die allemaal even aangehaald moeten worden. Maar we voeren ook de zeemeeuwen en de eendjes.. Jaja, wij hebben hier ook gewoon eendjes.

treintje

Als we bij het onverharde gedeelte komen om naar Puerto Calero te wandelen, lopen we terug richting winkelcentrum Biosfera. (het is namelijk erg lang wandelen naar Puerto Calero..) Mocht je wat meer willen weten over het plaatsje Puerto Calero, klik dan hier Lanzarote van plaats tot plaats, Puerto Calero

Zoë zit altijd graag in de auto van Mickey Mouse, maar sinds vandaag hebben ze een treintje. Dat is natuurlijk ook wel erg interessant.

mickey mouse

Bij een van de winkels hebben ze een hele gave sticker in de etalage hangen, daar moet natuurlijk nog even een foto van gemaakt worden. Tja Zoë volgde niet erg goed de instructies op van hoe ze precies moest staan. Het eindresultaat is wel erg leuk geworden haha..

Vrijdag

sing de film

Omdat we morgen een ‘weekendje’ weggaan leek het mij niet verstandig om vandaag veel te doen. Ik leg een opblaas bed in de woonkamer, vul deze met kussens en we kijken naar Sing. Oh wat houd ik toch van dit soort films!

Voor de rest hebben we al veel spulletjes uitgezocht en we hebben ook al twee dozen ingepakt. Ook heb ik weer van alles op de Spaanse marktplaats gezet. Hopelijk bellen ze deze ronde wel voor de spulletjes.

Een productieve dag, zonder foto’s.. Sorry!!

Vandaag zet ik de uitleg over het leuke plaatsje Puerto Calero online.

Zaterdag

fuerteventura

We zijn redelijke vroeg op weg om de boot naar Fuerteventura te nemen. Onderweg worden we getrakteerd op dit uitzicht. Wat een feest!

armas

Met deze boot varen we vandaag met auto en al naar het buureiland Fuerteventura.

streetart

Als we daar aankomen worden we overal en nergens getrakteerd op supergave streetart. Was dat op Lanzarote ook maar zo. Ik kan hier ook zo van genieten. Zeg nou zelf, dit is toch gewoon veel gaver dan dat ze namen ed met graffiti spuiten..

fuerteventura

We maken ook nog een kleine stop bij de grote stranden. Supermooi dat het zand hier zo zacht en geel/wittig is. Zo anders dan dat zwarte lava zand op Lanzarote..

pocoyo

Onderweg komen we nog een waanzinnig leuke speeltuin tegen. Zoë is helemaal gek van het tekenfilm figuurtje Pocoyo.. Die zien we hier gewoon in een speeltuin. Dus tja, daar moet natuurlijk ook even gespeeld worden.

origo mare

Dan rijden we door naar het complex Origo Mare. Dit complex ligt in de middle of nowhere en kan je alleen met een auto bereiken.

We zitten in een van deze huisjes, bijna elke buurt heeft zijn eigen zwembad. Zo ook “ons” buurtje. Echter vinden wij het leuker om naar het grote waterpark van het complex te gaan.

waterpark

De foto is helaas niet helemaal goed gelukt, maar in de verte zie je een gedeelte met allerlei glijbanen. Dit is gewoon een baby/kinderbadje, het water in het zwembad is 35 cm dus echt ideaal! Zoë is ook van de glijbanen gegaan, weliswaar op schoot bij papa. Mocht je meer informatie willen hebben over het complex – bij deze Origo Mare #nospon

in de tuin

Na het zwemmen nog even in het hotel eten en tja Zoë neemt gewoon een shortcut door de tuin.

Helaas geen foto’s van het buffet gemaakt. We hadden vanaf smiddag al niks meer gegeten en zwemmen maakt hongerig dus we hebben gewoonweg geschranst haha. Tja moet ook een keer kunnen😉

Zondag

maan luna

In de ochtend worden we al heel vroeg getrakteerd op deze mooie maan. Ik heb heel veel ingezoomd met mijn camera en het is best nog wel goed gelukt!

walvis

Na het ontbijt hebben we snel uitgecheckt. Het werd namelijk ontzettend bewolkt. Erg jammer, aangezien we eigenlijk nog wel een dagje bij het zwembad hadden willen spelen. We zijn uiteindelijk een eilandtour gaan maken.

We kwamen onder andere dit skelet tegen van walvis. Ja deze zwemmen hier ook gewoon. Zo’n zelfde skelet zie je ook in de haven van Arrecife op Lanzarote.

haai

Daarna zijn we nog even gaan winkelen in het plaatsje Corralejo en toen zagen we deze haai bij een winkeltje..

armas

Uiteindelijk hebben we de boot van 16.00 uur weer terug naar ‘huis’ genomen. Uiteindelijk waren we om half zes thuis, hebben we even lekker gegeten, gedoucht, pyjama aan en Zoë lekker naar bed gebracht. (die sliep binnen 5 minuten)

spy film

Richard en ik hebben nog even een film gekeken. De film Spy.. hij komt uit 2015 maar wij hadden hem nog niet gezien. En echt, mocht je hem nog niet gezien hebben, kijken! HILARISCH haha

En dat was weer onze week! Hopelijk vond je het weer leuk om met mij mee te kijken. Aankomende week staat er lekker niks op het programma. We zien wel wat we gaan doen, dat is ook wel eens lekker. Gaan jullie nog iets leuks doen deze week? Ik lees het graag bij de comments!

Hele fijne week allemaal gewenst! 😘