De avonturen van een thuisblijfmama in het buitenland!

About last week.. #34

about last week

Het was een heerlijke week ondanks dat er weer een calima was. Zoë trof het niet en sliep dit keer ontzettend slecht. Daarboven op kreeg ze ook nog overal warmte-uitslag. Zo zielig.. We hebben ons er niet door uit het veld laten slaan dus we hebben weer lekker gewandeld, veel op het strand geweest en nog heel veel meer. Kijk en lees je weer gezellig met mij mee?

Maandag

poesje

Vandaag begonnen we heel vroeg met een wandeling naar de oude haven. Zoë wilde heel graag weer bij de poesjes kijken.  Deze kleine boef is toch wel onze favoriet. Dit keer was ze gelukkig ook niet zo schuw en konden we lekker met haar knuffelen. Tja dat krijg je hé, een vertrouwensband als je ze elke keer eten geeft😉

uitzicht

Wat is de oude haven toch mooi! Je ziet de bergen ook haast niet liggen en dat kan maar een ding betekenen, allemaal zand in de lucht..

weer

Toen we smiddags weer terug naar huis wandelden, hadden we het zwaar, heel zwaar. *vanuit de oude haven naar ons huis is het ruim 40 minuten wandelen.. en dat in deze hitte.. Het was al gevoelstemperatuur 37 graden! Toen we thuis waren zijn we ook gelijk onder een koude douche gestapt…

tijdschriften

Toen we weer een beetje waren bijgekomen zijn we even naar het hotel bij ons in de buurt gelopen om te kijken of er nog leuke boeken waren. Die waren er niet maar wel heel veel NL tijdschriften. De receptie wilde er graag vanaf omdat er zoveel lagen, dus dit was mijn aanwinst.. Zo ben ik weer lekker op de hoogte van alle roddels in NL.

We hebben de rest van de dag niet veel meer gedaan.

Je kan hier lezen wat wij vorige week hebben gedaan About last week..#33

Dinsdag

strand

We waren om 8.00 uur al lekker op het strand en daar zijn we ook tot 13.00 uur gebleven. Ik heb alleen deze foto. Zoals je ziet vermaken wij ons prima😉

weer

Zoals je ziet nog steeds erg warm..

klimmen

In de namiddag hebben we nog een klein blokje gewandeld. We houden niet zo van thuis zitten..

tonijnsalade

Omdat het zo warm is, heb je eigenlijk ook helemaal geen honger.. (hebben jullie dat ook?). Dus maakte ik lekkere frisse tonijnsalade. Zoë wilde liever noodles eten, dus maakte ik voor haar een potje noodles klaar.

cadeau

cadeautjes

Toen Richard thuis kwam, had hij een hele grote doos bij zich. Een cadeau uit NL! Opa en oma hadden een overlevingspakket opgestuurd. Zoë is ook weer flink in de watten gelegd.

We kregen heel veel eten…

nog meer cadeautjes

en hele leuke cadeautjes!

dora

Om het alfabet te oefenen ook muur stickers van Dora en die moesten natuurlijk ook gelijk opgeplakt worden.. Nou dat wordt weer oefenen😉

Woensdag

armband

Vandaag kregen we nog een leuk pakketje, het SOS armbandje wat ik had besteld voor Zoë. Ik heb dit armbandje zelf gekocht dus #nospon..

Ik ben er oprecht heel blij mee. Hij is van heel mooi roze leer, het naamplaatje met gedrukte duidelijke tekst. Echter hij was aan de grote kant dus moest ik zelf een gaatje erbij maken. Zoë draagt hem nu in elke geval met veel plezier. Ik ben super blij dat ze nu in ieder geval altijd mijn telefoonnummer bij zich heeft.

muur werkzaamheden

Om een uur of 10 kwamen er ook werklui de buitenmuur van ons opknappen… Nou wat een lawaai!  Er werd gehakt, geboord en dat ons hele huisje rond..

water spelen

We konden helaas niet naar het strand, omdat ze wellicht ook nog binnen moesten kijken. Dus bleven we thuis. Badje met water buiten en lekker prutten. Jaja, ik gebruik de Ockyz zwemsokken ook nog steeds voor Zoë! Echt een super-uitvinding. Op deze manier hoef ik niet meer bang te zijn dat ze uitglijdt en met haar hoofdje op de tegels komt.. wat in het verleden nog wel eens voorkwam. Ook #nospon. Zelf betaald met een kortingsbon die ik gewonnen had bij Essma van Little-origin!

Vandaag kwam er een persoonlijk artikel online met de titel even bijkletsen..

Donderdag

Deze ochtend waren we heel vroeg naar de speeltuin gegaan. Ja, ze heeft een lange legging aan met dit warme weer maar anders kan je niet van de glijbaan glijden.. Korte broek zat in de rugtas, dus toen ze klaar was met spelen gauw omgekleed.

vogeltje

Toen we op ons gemakje terug wandelden kwamen we ook dit leuke vogeltje tegen.

spelen

Toen we thuis waren hebben we lekker op het terras gespeeld.

muis

Arme Muis weet ook niet waar hij het zoeken moet..

Vrijdag

Na weer een hele zware en moeizame nacht (telkens wakker van de warmte) zit Zoë nu helemaal onder de warmte uitslag.. Het viel in het begin van de week nog wel mee, maar nu.. Het zit in haar nekje, keeltje, op haar voorhoofd, neus, achter de oren, oksels, tussen de vingers, elleboogholte, knieholte. Overal waar je maar kan zweten daar zit de uitslag. Het enige wat helpt is telkens verkoelen met een koude washand. Laten drogen en talkpoeder smeren. Het jeukt ook gigantisch en ik vind mijn kleine meisje zo zielig..

Ik heb voor vandaag ook helemaal geen foto’s gemaakt.. we hebben de hele dag binnen gespeeld bij de ventilator.

weer

Om half 10 in de avond gewoon nog steeds real-feel 31 graden.. We treffen het wel weer☹

De aftrap van de nieuwe blogserie Lanzarote van plaats tot plaats. Vandaag kan je lezen over het plaatsje Puerto del Carmen deel 1

Zaterdag

wandelen

Vandaag is Richard vrij, dus we proberen er maar het beste van te maken. We gaan even winkelen en lekker naar Arrecife

handpop

Onderweg stoppen we nog even bij een speelgoed winkel waar ik deze fantastische handpoppen tegenkwam.

Oh my, deze wil je toch gewoon voor jezelf hebben😉

treintje

We wilden eigenlijk een ritje maken in het treintje, maar het was gewoon weer veel te warm. We gaan wel een keertje als het een beetje bewolkt is.

arrecife

En na het winkelen weer lekker naar het strand. De enige plek waar het nog een beetje uit te houden is..

strand

Ik dacht bij mezelf. Ik heb nog nooit een knakworsten benen foto gemaakt, dus eens moet de eerste keer zijn.. haha

Heerlijk op het strand spelen.

winkelen

Na het strand nog even lekker een ijsje en lolly´s gekocht en toen op naar huis.

Zondag

spelen

De hele ochtend hebben we lekker buiten op het terras gespeeld. Jup wederom weer met de poppetjes😉

laarzen

Richard kwam iets eerder thuis, zijn werkschoenen hadden het begeven en we moesten dus snel nieuwe kopen. Bij een winkeltje zag ik deze leuke laarsjes.. Ik denk dat ik ze alvast ga kopen voor als we naar NL gaan, dan heb ik in ieder geval lekker warme voetjes.. weet alleen nog niet welke kleur.. welke zouden jullie kiezen?

Op de terugweg reed Richard om ons te verassen nog naar de grote gele M. Geen foto´s van, want we hadden trek haha

Zo dit was weer mijn/ onze week. Hopelijk vonden jullie het weer leuk om met mij mee te kijken. Als het goed is horen we deze week of we op Lanzarote mogen blijven of dat Richard ergens anders moet gaan werken. Hopelijk krijgt hij dan ook gelijk de datum door voor zijn vakantie want dan kan ik alvast dingen gaan regelen.

Gaan jullie nog iets leuks ondernemen? Ik lees het graag in de comments☺