De avonturen van een thuisblijfmama in het buitenland!

About last week.. #31

about last week

Deze week hebben we het vooral rustig aan gedaan. Zo hadden we enorm last van muggen, hebben we lekker op het strand gespeeld, veel gewandeld, zijn we met de boot naar de allermooiste stranden geweest van Lanzarote en nog veel meer. Kijken jullie weer gezellig mee?

Afgelopen zaterdag hebben we een kleine foto-shoot gehad voor een bekende reisorganisatie (waar Richard ook werkzaam voor is). Daar hebben we wat foto’s van ontvangen die ik mag delen. Ik heb de logo’s er even afgehaald i.v.m. privacy van Richard en zijn werkgever. (ik snap alleen niet waarom de foto’s bij mij zo wazig zijn.. maar zal wel aan mij liggen want ik kan ook nog steeds niet normaal gezichten blurren haha) Iemand tips voor een goed fotobewerk programma? Ik heb geen Apple, zo rijk ben ik niet😉

fotoshoot

Op deze foto moesten we toasten op een leuke en gezellig vakantie, goed gelukt toch?

Hier moesten we doen alsof we lekker aan het genieten waren van de zon. haha We hebben in ieder geval heel veel lol gehad en daar gaat het om!

Ok, laten we maar met de week beginnen:

Maandag

bergen

We beginnen de week weer goed met een heerlijke wandeling. Zo gaaf dat geen één dag hetzelfde uitzicht heeft!

glijbaan

Onderweg bezoeken we nog een speeltuintje, dus Zoë kan zich even lekker uitleven.

zandberg beklimmen

We besluiten om over het strand terug te lopen. Zoë wil graag van deze hoge zandbult af maar vindt het toch nog een klein beetje eng. Ze gaat halverwege op d’r knietjes zitten en glijdt zo naar beneden haha

ijsje

Aan het einde van de wandeling zoeken we nog een lekker ijsje uit. Dit keer een van de Minions, we moesten alleen heel snel eten want het ijsje smolt echt zo hard niet normaal.

kleuren

Daarna vond ik nog ergens een stukje waar we veilig konden stoepkrijten. In ons complex hebben we namelijk geen ‘normale’ stoeptegels. Op deze onafgewerkte betonnen ondergrond werkt het ook prima.

buiten spelen

En de rest van de dag hebben we op het terras gespeeld met allerlei poppetjes, van little people, peppa pig, dora, draakjes tot my little pony en nog veel meer haha

Vandaag kan je ook lezen wat wij afgelopen week hebben gedaan in de About last week.. #30

Dinsdag

geknoeid

Na een moeizame nacht, we hadden muggen in de slaapkamer.. Begint de dag ook niet goed (☹), ik laat namelijk Zoë haar volle beker melk op de grond vallen..  (wil je weten wat je allemaal tegen muggen kan doen? Lees dan ook het artikel over muggen en wat er tegen te doen)

en de spetters zitten zelfs op de televisie kast..

visjes vangen

We doen dus rustig aan en gaan een spelletje vissen. Zoë heeft als extraatje bedacht dat als je een vis gevangen hebt je deze niet naast je neer moet leggen maar netjes in een vissenkommetje moet doen.. Zo schattig haha (ja daar ligt een stuk nep pizza, je moet de vissen toch ergens mee lokken😂)

gezond snacken

We snacken lekker wat wortel en komkommertjes weg

muis in doos

En Muis weet ook niet waar hij het zoeken moet. Het is gewoon warm TE warm..

samen boekje lezen

Binnen heb ik lekker alle gordijntjes dicht en daar is het wel lekker koel. We spelen dan ook op het heetst van de dag binnen. Zoë kan al heel goed in 3 talen (NL, Engels en Spaans) tot 15 tellen en is lekker aan het tellen in dit zoekboekje!

slapen

Zoë valt tussen de middag toch nog even in slaap op de bank, ik moet er op de grond voorzitten want haar beentjes bungelen er half af. Ps. check die bruine benen, niet normaal toch!

pannekoek

En in de avond bak ik lekker pannenkoeken. Lekker en makkelijk!

Woensdag

wandelen met muis

Zoë laat elke ochtend (lees om 7 uur) Muis even een stukje wandelen, ja dat doen we gewoon op de blote voeten. Wel met een truitje want de wind is toch behoorlijk fris zo in de ochtend.

muis

Daarna mag Muis lekker op zijn boomstam liggen maar sinds vandaag wil hij ook graag op de grote steen. Kijk hem staan, The king of the jungle😂

kusje

Ondertussen wordt er natuurlijk ook nog heel wat afgeknuffeld door jut en jul 😍

buiten spelen

En we spelen weer heel wat buiten met de poppetjes..

Vandaag kan je ook weer een update met mijn gemaakte persoonlijke & blogdoelen lezen.

Donderdag

juf roos

We beginnen vandaag met afleveringen van Juf Roos. Hartstikke leuk om zo de kinderliedjes mee te zingen..

knuffelen

Dat doen we natuurlijk wel knuffelend op de bank!

spelen

Dan gaan we weer buiten spelen. (sorry voor de slechte foto’s) en ja wij hebben ook gewoon vuilnis. We hebben geen eigen container dus de zakken moeten we in een grote gemeenschappelijk container aan de weg weggooien.

strand

Daarna gaan we weer eens lekker naar het strand.

zee

Waar je weer met deze uitzichten kan genieten. Niet verkeerd toch!

eten

In de middag snoepen we wat tortilla chipjes met guacamole. Zo lekker.. Zoë dipt haar vinger eerst in de saus en zo blijven alle kruimels van wat er op het bord ligt op haar vinger plakken.. slim

Vrijdag

stand

We starten vandaag weer met een wandeling.

speeltuin

Want we gaan naar de voor ons grote speeltuin

vogel

Daar komen we ook nog deze mooie vogel tegen. Kijk hij heeft een soort van kuif op zijn kop. Als hij een bepaalde beweging maakt gaan alle veren op zijn kop open (net zoals een pauw) heel apart. Wie o Wie weet wat voor een vogel dit is..?

club la ola

Op de terugweg wil ik ook nog weer even naar Café la Ola/ Grill la Ola. Dit is namelijk één van de restauranten met het mooiste uitzicht. Het interieur ziet er ook nog eens geweldig uit. #NOSPON

cafe la ola

Dit is toch gewoon kei gezellig!

club sandwich

We eten hier een heerlijke clubsandwich, we delen het eten en drinken. Als ik voor Zoë alleen bestel eet ze het toch niet op. Dus delen we altijd.

uitzicht

Savonds gaan deze lantaarns aan. Hoe leuk is dat! (ik zal eens kijken of we hier ook een keer heen kunnen als het donker is om foto’s te maken, misschien als de klok weer terug gaat i.v.m. bedtijd Zoë)

ijsje

En we sluiten de dag weer af met een ijsje voor mijn kleine meisje.. gewoon omdat het kan!

Vandaag komt er ook weer een Flashback Friday online met dit keer het eten en drinken uit mijn jeugd.

Zaterdag

windje

In de ochtend waren we voor ons doen op een zaterdag redelijk vroeg op pad. We moesten namelijk helemaal naar Playa Blanca rijden om met de boot naar de mooiste stranden van Lanzarote te gaan. Toen we onderweg waren met de auto hadden we dit weer. Gelukkig is het, als het zonnetje doorkomt meestal zo voorbij met de bewolking. Dus dat scheelt. Al hadden we wel even onze twijfels😉

waterbus

De boot was te groot om mooi op de foto te krijgen. Maar met deze knoepert gingen we dus op weg naar de mooiste stranden van Lanzarote. De boot heeft ook een glazen bodem. Op een gegeven moment stoppen ze de boot, gooien ze wat brood in het water en dan zie je dus allemaal visjes voorbij zwemmen.

lol

Toen we bij de strandjes waren aangekomen, moesten we allemaal reddingsvesten aan. De boot mag namelijk zelf niet bij de strandjes aanmeren, dus je moet op een rubberen dinky.

dinky

Gelukkig ging dit bootje een aantal keer op en neer.

playa papagayoToen waren we dus op één van de mooiste stranden van Lanzarote Playa Papagayo. Nu was het helaas zaterdag en volgens mij dacht heel Lanzarote van “laten we vandaag maar eens naar Playa Papagayo gaan” want het was zo ontzettend druk.  Het leek een beetje op Scheveningen op een mooie zomerse dag. Je kon gewoon over de koppen van de mensen lopen. Ik heb dus heel weinig foto’s gemaakt. Want gezichten blurren is niet mijn sterkste kant😉. Dus moeten we nog maar eens terug. Gelukkig kan je er ook met de auto komen. Je moet dan wel een heel stuk off-road rijden.

Wil je weten wat ik niet leuk vind aan het strand? Lees dan vooral ook Ergernissen op het strand!

timanfaya

Toen we weer in Playa Blanca waren aangekomen besloten we om via het National Park Timanfaya terug te rijden. Deze uitzichten zijn gewoon WAUW. Nu las ik ook dat er op dit moment 3 astronauten van het European Space Station hier onderzoek aan het doen zijn. Wat ze precies doen is mij een raadsel maar het komt er een beetje op neer dat ze hier trainen omdat het landschap heel veel gelijkenissen heeft met dat van Mars.

papas arugadas

We (ik) had geen zin meer om te koken. Dus besloten we om nog even wat kleine tapas te bestellen bij restaurant El Niño in de oude haven #NOSPON. Hier kan je echt ontzettend lekker eten. Wel duur maar je hoeft niet zoveel te bestellen. Wij hadden 4 gerechtjes (tapas) voor met z’n 3en en we kregen het eigenlijk niet eens op. We namen onder andere Papas Arugadas con Mojo. Echte Spaanse aardappeltjes in schil met hete saus. Deze zijn echt zo lekker!

Zondag

buiten spelen

Omdat gisteren best een drukke dag was besloten we om het vandaag maar lekker rustig aan te doen. Ook gaan we liever niet meer in het weekend naar het strand (aangezien het nu hoogseizoen is en dus heel druk) Gelukkig speelt Zoë heel graag met de kleine poppetjes en daar zijn we dus eigenlijk de gehele dag mee zoet geweest.

muis

Muis lag lekker te chillen op de tafel en als het hekje dicht zit hoeft hij geen riem om. Alhoewel hij nu tegenwoordig over het hekje heen springt als hij op zijn boomstam wil liggen.. dus tja.. dilemma

verven

Ohja we hebben ook nog geverfd… haha

Zo dat was weer onze week! Hopelijk vond je het leuk om met mij (ons) weer terug te blikken op de afgelopen week. Aankomende week gaat Richard (2dagen) naar Gran Canaria voor een training, dus dan ben ik weer even helemaal alleen met Zoë. Verder hebben we lekker niks gepland. Ik ben erg benieuwd of jij/jullie nog wat leuks gaan doen deze week. Laat je het mij weten in de comments? In ieder geval een hele fijne week weer toegewenst!😘

0 loves
VOLG MIJ OOK VIA:

Comments

• Wat een heerlijke week! Ik zat in een hotel vlakbij Papagayo en ben daar eens ’s ochtends vroeg geweest…heerlijk en zó mooi! Leuk om je avonturen op Lanzarote te lezen.
    Darina onlangs geplaatst…On My Wish List August 2017My Profile

• Hoi Darina,
      Het lijkt mij heerlijk om daar in de ochtend vroeg te zijn. Heerlijk als het nog zo stil is en als er dan nog geen toeristen te zien zijn. De volgende keer gaan we er met de auto heen en dan gaan we naar één van de andere stranden wandelen. Want het echte Papagayo strand is in het weekend in ieder geval niet meer te doen. Afgeladen met mensen. Zo zonde! Eigenlijk vind ik ook omdat het beschermd natuurgebied is, dat er maar een aantal mensen per dag op mogen. Maar goed wie ben ik..

• Wat hadden jullie een heerlijke week zeg. En wat gaaf zo’n boottocht.
    Wij gaan genieten van ons laatste weekje Duitsland.
    Marieke onlangs geplaatst…Waterpret – Mamachallenge 2017My Profile

• Hoi Marieke,
      De boottocht was heerlijk! Zoë vond het gelukkig ook heel leuk en was ook niet zeeziek, dus het is gelukkig voor herhaling vatbaar! Geniet nog even lekker van je laatste weekje in Duitsland. Hoop dat het weer wat opknapt!

• Heeerlijk! Super leuke foto’s van de shoot. Als ik zo naar de afbeeldingen kijk, krijg ik kriebels om op vakantie te gaan. Wat zit je er heerlijk!

• Hoi Cynthia,
      Dankjewel! Op vakantie gaan is heerlijk maar thuisblijven ook hoor. Soms heb ik het wel even gehad met de warmte haha.. Je blijft toch Nederlander hé en zeuren mag af en toe haha

• Fijne week weer hè.
    Toch wel heerlijk om daar zo lang te zitten.
    Ik vond e foto vandaag op insta geweldig trouwens. Met die donkere lucht en palmbomen…

• Hoi Ilse,
      Het heeft zo zijn voor- en nadelen om hier zo lang te mogen verblijven. Je mist natuurlijk ook een hoop dingen van Nederland zoals verjaardagen, bijzondere gebeurtenissen waar je niet een bij kan zijn. Aan de andere kant is dit gewoon een once in a lifetime gebeurtenis. Die we met beide handen aanpakken. Voor het zelfde geldt gaan we weer terug naar NL omdat het niet lukt met de school van Zoë. Voor nu zijn we in ieder geval enorm aan het genieten!

• Wauw, wat een uitzichten!
    Joanne onlangs geplaatst…New in | Bellini glassesMy Profile

• Leuke fotoshoot! Wat is die kat van jullie toch grappig! 😂 Heerlijk uitzicht en die aardappeltjes lijken met echt ook heerlijk!

• Ik ben altijd zo jaloers (in de positieve zin) dat jullie zo lekker dichtbij het strand wonen en om het warme weer. Eindelijk is het vandaag hier ook mooi en kan ik je weekdairy op het recreatiestrandje van Nijmegen lezen haha.

Die aardappelen zijn lekker hè. De eerste keer toen ik ze kreeg was ik lichtelijk teleurgesteld dat er geen frietjes bij het menu zaten. Toen ik deze aardappelen proefde was de teleurstelling weg haha. Lekker met de sausjes

• Hoi Irene,
      Wij knijpen ons ook in de handjes hoor, dat we dit mogen meemaken. Eind Augustus hoort Richard waarschijnlijk of we hier nog een seizoen mogen blijven of dat hij weer naar een nieuwe bestemming wordt gestuurd. Dus even spannend! Oh heerlijk dat het even mooi weer is in NL, helaas wordt je altijd gelijk gestraft met daarna weer een paar slechtere dagen. Geniet er nog maar even lekker van! De aardappeltjes zijn heerlijk, we bestellen ze altijd. Zoë moest er in het begin niets van weten i.v.m. het schilletje maar nu vindt ze, ze gelukkig ook heerlijk!

• Zo leuk, wij waren vorig jaar op vakantie in puerto del carmen en ik herken dus steeds wel wat plekjes op je foto’s! Jullie gaan zo te zien ook naar het ‘kleine strandje’ en niet naar de grote? Wij gingen daar ook steeds heen. Tot de laatste dag, toen was het strand ineens weg haha door hoog water.

• Hoi Martine,
      Wat leuk dat jullie hier vorig jaar op vakantie waren! Ja wij zitten meestal aan het kleine strandje, is wat overzichtelijker en gemoedelijker vind ik. Inderdaad met vloed blijft er maar een heel klein randje strand over en de rest is allemaal onder water. Dit najaar gaan ze het gehele strand weer helemaal opvullen met zand uit Spanje. Zodat mocht het vloed zijn er nog een redelijk stuk strand overblijft.

• Wat is het daar heerlijk, prachtige omgeving! Zoë vermaakt zich prima zo te zien, en die lekkere bruine benen! Eer dat ik bruin ben… kinderen zijn ook de hele dag buiten, gaat veel sneller dan als je gaat liggen in een stoel.
    Leuk die fotoshoot, slim van het bedrijf 🙂
    Wat heeft jouw kat een mooie riem, wij wilden er in het begin ook een kopen maar waren bang dat ze helemaal gingen stressen erin. Deze ziet er heel goed uit!
    Babs onlangs geplaatst…The Body Shop – Smart OnesMy Profile

• Hoi Babs,
      Helaas word ik ook niet meer zo snel bruin maar ja Zoë zit ook continu in en uit het water dus vind het ook niet heel raar haha. Het was inderdaad heel slim van het bedrijf en wij hebben enorme lol gehad dus was echt een win-win situatie. De riem die Muis draagt is een medium hondenriem. Kattenriempjes daar wurmelt hij zich altijd zo uit en deze heeft nog een mooie stevige sluiting om zijn buik. Was in het begin even wennen met aantrekken maar nu is hij al helemaal gewend en weet niet beter. Zeker een aanrader!

• Wat vervelend dat je zo’n last had van muggen zeg! Die beesten kunnen een mens echt tot wanhoop drijven is mijn ervaring!

• Wat een heerlijke (warme) week weer. Juf Roos is hier ook favoriet. Wij hebben niks gepland staan, helaas. Maar afgelopen dagen mega veel gedaan dus een keertje rust mag ook wel eens. Als programma kan ik je canva.com aanbevelen. Makkelijk, online en gratis!
    roelina onlangs geplaatst…Gezinsvakantie naar Italië #4: wat deden wij nog meer?My Profile

• Hoi Roelina,
      Dankjewel voor de tip. Ga straks gelijk even kijken. Moet toch echt wat beter mijn best gaan doen op het bewerken van foto’s haha. Lekker toch, dat je even niks gepland hebt staan. Het leven van een mama is al druk en hectisch genoeg dus even pas op de plaats kan ook geen kwaad.

• Wat een heerlijke week, maar wat vervelend dat het zo warm is. Hier ook al last van. En die muggen, bah! Zijn ze wel gekilld?! Ik vind muggen echt vreselijk en helemaal als ze in mijn slaapkamer zitten. Ga niet eerder slapen dan dat ze dood zijn.

En wat is Zoë lekker bruin zeg! Waauw! En muis zo trots op die rots/steen; geweldig!

Weer een week met mooie dingen als je het mij vraagt! Geniet lekker van deze week! ☺️
    Jill onlangs geplaatst…Weekoverzicht #18My Profile

• Hoi Jill,
      Ja, we hebben echt wel weer een heerlijke week gehad. Die muggen pff daar heb ik ook echt een hekel aan. We hebben alle ramen al afgeplakt, Zoë slaapt gelukkig onder een muggennet maar wij niet. Dus tja dan moet je helaas op jacht. Gelukkig wel gevangen maar probeer dan maar weer eens in slaap te komen haha. Jij ook een heerlijke week toegewenst!

• Wat moet het prachtig zijn daar. Ik word stiekem jaloers als ik er naar kijk. Hier regent het met bakken uit de hemel. Maar toch lijkt het me af en toe lastig om te gaan met warm weer. Heb jij dat ook?