When you stop & look around, life is pretty amazing!!

About last week.. #30

about last week 30

Ik val echt elke week in herhaling want zo ook deze week hebben we op één ding na heerlijk genoten. Helaas was Zoë toch nog anderhalve dag goed ziek, hebben we onverwachts een foto-shoot mogen doen, zijn we heerlijk met een waterbus op pad geweest, hebben we lekker op het strand gespeeld en nog heel veel meer! Lees en kijk je weer gezellig met mij mee?

Maandag

zwerfkatten

We zijn (als het goed is) weer helemaal opgeknapt dus maken we vandaag een heerlijke wandeling. We gaan weer richting de oude haven om natuurlijk ook even de zwerfkatten eten te geven. Alle kittens zijn verdwenen, dus denk dat iemand ze heeft meegenomen naar de dierenarts om na te laten kijken. (tenminste dat hoop ik)

bootje

In de oude haven zit ook een speeltuintje, de speeltoestellen hebben het thema haven, boot. Zoë vermaakt zich hier kostelijk.

kerkje

We liepen toevallig langs een gebouw en dat bleek een soort van kerkje te zijn. Dus zijn we even binnen geglipt om een foto te maken.

Het ziet er niet zo spectaculair uit.. Normaal gesproken zie je in de (meeste) Spaanse kerkjes een heleboel mooie standbeelden. Hier dus niet..

mcikey

Daarna wilde ik nog even langs het winkelcentrum van Biosfera want er is laatste uitverkoop tot wel 70%. Misschien zit er toch nog iets tussen. Tja hoe kan het ook anders, Zoë wil weer even in de auto bij Mickey.. Ik denk dat ik beter een automaat kan kopen.. ik wil niet weten hoeveel eurotjes ik er al in heb gegooid..

boodschappen

Daarna lopen we nog naar de Lidl. Even wat kleine boodschapjes halen. Zoë chillt hem lekker in het mandje met een heerlijk kaasbroodje..

In de avond werd Zoë weer erg hangerig, temperatuur opgemeten en jawel hoor weer een flinke verhoging. Helaas waren we dus toch nog niet helemaal beter.. Even een zetpil erin en vroeg naar bed.

Vandaag kan je ook lezen wat wij afgelopen week allemaal hebben gedaan. About last week.. #29

Dinsdag

ziek

Na een helse nacht met enorme koortsrillingen en continu spugen liggen we bijna de hele dag al op de bank. M’n kleine meisje is helemaal uit haar doen en houdt niks binnen. Gelukkig kan ik er wel allerlei drinken in krijgen, van cola (tja iets drinken is beter dan niks drinken), soep, water tot ananas thee. We proberen bananen, appels, droog beschuit en lange vingers te eten maar helaas niks houdt ze binnen.

Ik maak vandaag ook verder helemaal geen foto’s en doe werkelijk helemaal niks in het huishouden. Mn kleine meisje heeft prioriteit nr. 1. Zo zielig als ze ziek is.

Woensdag

eten en verven

De nacht verloopt na 2 zetpilletjes redelijk en in de ochtend is ze al een heel stuk opgeknapt. We beginnen de dag met een banaan en met wat verven.

spelen

Dan gaan we lekker op het terras spelen. Frisse lucht doet een mens goed!

bellen blazen

We blazen ook nog wat bellen en zwaaien de griep uit. Ziek zijn is niet leuk, weg ermee!

slapen

Als we daarna nog even op de bank liggen, merk ik in ene dat het wel heel stilletjes is.. Ah zo fijn, ze is even lekker in slaap gevallen. Al duurt het niet langer dan 20 minuten, alle slaap is meegenomen!

chocolade

Niet goed als je niks binnenhoudt maar kindjes willen toch graag snoepen. Een klein reepje kan vast geen kwaad..

Vandaag kan mijn wishlist met sieraden lezen!

Donderdag

tosti

We beginnen de dag met tosti. Er was geen bruin brood bij de supermarkt dus moest ik wit meenemen. Alleen is dat brood niet te (vr)eten.. dus tja dan maak je er maar tosti’s van. Smaakt het toch nog een beetje haha..

verven

Daarna gaan we even lekker verven. Eh wat een prachtige kunstwerken hebben we gemaakt.. ahum😉😂

bus

We besluiten in de middag om toch maar even weg te gaan. Dus pakken we de bus naar het winkelcentrum

boodschappen doen

Zoë chillt hem weer lekker in het mandje en geeft onderweg aan wat er nog mee moet.. waterverf, wat fotoprops, kantoorspulletjes, etc..

Na een uurtje gaan we weer lekker naar huis.

spelen

En daar spelen we nog even lekker buiten op het terras. Gelukkig voelt ze zich al weer een heel stuk beter.. man, man, wat een ellende als je kindje ziek is, niks leuks aan bah!

Vrijdag

boulevard

We wandelen vandaag weer richting de oude haven van Puerto del Carmen

poesjes eten geven

Om jawel de poesjes eten te geven, we zagen er vandaag maar enkele..

poesjes vangen

En dat komt dus hierdoor. De dame die je in de verte ziet, vangt de kleintjes en zwangere katjes om ze naar de dierenarts te brengen. Hier worden ze nagekeken en geholpen. De zwangere katjes mogen blijven totdat ze de kleintjes werpen. Daarna wordt ze geholpen en voor de kleintjes wordt na een aantal weken een goed tehuis gezocht. Ze zocht er nog een paar maar die waren dus goed verstopt en kwamen niet uit hun schuilplaats.

water taxi

Als we bij de katjes geweest zijn, lopen we door naar de haven. Hier kopen we een kaartje (voor mij 10 euro en Zoë is gratis) om met de waterbus/taxi naar een nabijgelegen haven te gaan.

watertaxi bus

Het is een grote degelijke boot, waar je boven en onder kan zitten. Dus vol in de zon of in de schaduw haha.. Er passen zo’n 120 mensen op en hij vaart in een klein half uurtje van Puerto del Carmen naar Puerto Calero.

naar buiten kijken

Zoë vindt het allemaal heel indrukwekkend en kijkt haar ogen uit.

boot besturen

Omdat het niet zo heel druk is op de boot, mag ze van de kapitein ook nog even achter het stuur zitten. Nou dat wil mevrouw wel. (de boot ligt gewoon stil in de haven)

mrktje

Omdat ze de kermis in de haven van Puerto del Carmen aan het opbouwen waren is de vrijdagmarkt naar Puerto Calero verplaatst. Dus konden we ook nog even over de markt slenteren.

ijsje

We eten er nog een ijsje.. dit moet Maya de bij voorstellen. Nou ik zie hem niet haha! En dan pakken we de boot weer terug.

mickey kapot

We besluiten om nog even langs het winkelcentrum te wandelen want ik wilde graag nog een broekje en een shirtje bij de Springfield kopen. Die zag ik afgelopen maandag in het andere winkelcentrum voor een leuk prijsje, echter hadden ze mijn maat niet. Bij deze Springfield wel, alleen was de korting hier bij het afrekenen niet van toepassing en was het de volledige prijs.. Ik vroeg nog waarom het bij de andere winkel wel in de uitverkoop was toen gaf de verkoopster een beetje een uitwijkend antwoord. Tja #sorrynotsorry ik ga het niet voor de volledige prijs kopen als het in de andere winkel wel is afgeprijsd..

Zoë wilde graag nog even in de auto bij Mickey zitten maar deze was kapot.. Jammer de bammer!

Omdat het al 2 uur was wilden we nog even snel wat bij de grote gele M eten echter was het hier zo druk dat er geen tafel/stoeltje meer beschikbaar was. Nog een keer jammer de bammer.. Omdat het zo ontzettend warm was (lees er raast weer een calima over het eiland, een warme hete wind uit de Sahara) hebben we de taxi maar terug naar ons huisje gepakt.

Wil je weten wat wij allemaal meenemen naar het strand? Lees dan het artikel What’s in my bag- editie strandtas.

Zaterdag

salamander

Heel vroeg in de ochtend, toen ik Muis naar buiten gooide zag ik dit op onze terras muur! Zo schattig!! Dit kan ik veel beter hebben dan die viezige kakkerlakken haha

Om 10 uur hadden we voor een heel bekende reisorganisatie een soort van foto-shoot met ons drietjes. Dit zijn foto’s voor een nieuw appartementencomplex en zal in diverse vakbladen getoond worden. Ontzettend leuk, we hebben ons goed vermaakt in ieder geval.. Ik heb er helaas nog geen foto’s van maar die houdt je nog van mij tegoed!

selfie

Omdat Zoë het ook zo goed heeft gedaan, gingen we om het te vieren naar de grote gele M. Tja en als je lang op je eten moet wachten, dan kan je net zo goed oefenen met selfies maken. (iets waar ik helemaal niet goed in ben, vind het verschrikkelijk om mezelf zo terug te zien haha) Maarja je moet toch wat hé!

gorte gele M

En dan is het eindelijk tijd om aan te vallen! Richard ging op de gezonde toer en nam een salade, Zoë natuurlijk een happy meal met een minion poppetje en ik een kipwrap! Oh wat hebben we gesmuld.

kliffen

Daarna maakten we nog een eilandtourtje en zagen we deze schitterende uitzichten!

vulkaan

Het landschap is zo ruw en zo uniek dat het prachtig is om naar te kijken!

We eindigden uiteindelijk op een strandje maar daar heb ik helaas geen foto’s van gemaakt.

Zondag

buiten spelen

Na onze ochtendwandeling werd het zo warm (calima, warme wind die over de eilanden trekt) besloten we maar om even in de schaduw op het terras te spelen.

kleien

Toen ook dat te heet werd, verkasten we naar binnen en gingen we lekker kleien.

strand

Om een uurtje of drie, toen de ergste hitte voorbij was besloten we om nog even lekker naar het strand te gaan.

Zo genieten dit!

hutspotIn de avond, maakte ik nog even gezond eten klaar. Je zal ons vast voor gek verklaren om hutspot te eten in de zomer. Maar jongens dit is gewoon te lekker!

En zo was er al weer een week voorbij!

Aankomende week staat er lekker niks op de planning, dus niks moet alles mag! Gaan jullie nog iets leuks doen? Laat je het mij weten in de comments? Alvast een heerlijke week toegewenst!😘