When you stop & look around, life is pretty amazing!!

About last week.. #29

Hoi! Leuk dat je weer gezellig langs komt en een kijkje komt nemen in onze afgelopen week! De week begon niet zo leuk want Zoë en ik werden ziek en dit duurde eigenlijk wel de hele week. We lieten ons er in ieder geval niet door uit het veld slaan en probeerden toch genoeg leuke dingen te doen. Ben je benieuwd naar wat we allemaal hebben gedaan? Lees dan snel verder!

Maandag

bambino loco

Zoë en ik worden allebei niet zo lekker wakker. We voelen ons erg moe en zijn erg snotterig. We doen het maar rustig aan vandaag en spelen in de ochtend wat spelletjes.

knuffelen

In de middag kakt Zoë helemaal in en voelt enorm warm aan. Ik denk een terugklap van alle drukte de afgelopen periode. We chillen dan ook maar een beetje op de bank.

stoepkrijt

Daarna gaan we nog even naar buiten om te stoepkrijten. Helaas hebben we geen gewone stoeptegels dus je ziet de krijt niet. Dus tja dan maar op de muur.

In de avond kakken we allebei in. We zijn moe, onze neuzen zijn verstopt, alles bonkt, zitten continu op de wc. Wat voelen we ons ellendig. Daarnaast wil/kan Zoë ook niet slapen omdat haar neus vol zit. Met de snottenzuiger lukt het aardig om snotties te vangen.

Vandaag kan je ook lezen wat wij vorige week allemaal hebben gedaan. About last week.. #28

Dinsdag

tv kijken

We doen vandaag helemaal NIKS. We voelen ons zo ellendig dat we eigenlijk alleen een beetje televisie kijken en de programma’s die uitgezonden worden zijn ontzettend saai.

noodles eten

We drinken veel water en eten wat noodles omdat we allebei helemaal geen honger hebben maar toch iets moeten eten. Verder liggen we een beetje op de bank, spelen af en toe een spelletje en voelen ons gewoon erg ellendig..

Woensdag

wandelen met pop

We gaan er vandaag maar weer eens op uit!  We voelen ons nog lang niet 100% maar ik heb geen zin meer om binnen te zitten. Ik wil frisse lucht! Zoë wil graag dat pop ook meegaat en dat mag natuurlijk.

kiekeboeAls we eerst de vuilnis weggooien komen we langs een huisje waar deze vrolijkerd een kijkje komt nemen!

kiekeboo

Als we dan een heel stuk gewandeld hebben komen langs een heel leuk huisje met natuurlijk ook weer een kat!

oude haven

We besluiten om naar de oude haven van Puerto del Carmen te wandelen. Onderweg worden we getrakteerd op deze mooie uitzichten!

Zo genieten dit!

Als we dan doorlopen komen we een heel mooi uitzicht punt op de haven, dit kleine stukje zee en hierom heen zitten allerlei restaurantjes. In de ochtend is het hartstikke rustig maar rond etenstijd is het hier een drukte van jewelste. Ja dat is mijn vinger in beeld.. Ik moet nog veel leren qua fotograferen haha

zwerfkatjes

We besluiten om helemaal naar beneden te wandelen en jahoor, Zoë heeft geluk een heleboel zwerfkatjes. Gelukkig zit er tegenwoordig standaard een doosje kattenbrokjes in mijn rugzak want ze wil elke katje natuurlijk wat eten geven..

ps de pop krijgt geen aandacht meer en wandelwagen is ingeklapt en daar mag ik de hele weg mee lopen. Want mevrouwtje had geen zin meer haha. Note to self: Geen speelgoed meer meenemen tijdens een wandeling

blauwe ogen kat

We zien ook nog deze mooierd, ik zou haar zo mee willen nemen haha. Ben alleen bang dat Muis het niet al te leuk gaat vinden.

oude haven

Dit is nog het water vanaf beneden. Het water is hier zo helder dat je echt alles op de bodem ziet liggen.

mickey en pop

Omdat de oude haven relatief dicht bij het winkelcentrum Biosfera ligt gaan we daar nog even een stop maken. Van Barbara en Caitlin had Zoë vorige week een spaarpotje gekregen met wat euromuntjes en deze mocht ze gebruiken voor de Mickey auto of draaimolen. Nou de eerste munt ging er al in!

fietsen

Eenmaal thuis moet er nog even geoefend worden op de fiets en dat gebeurt uiteraard binnen want buiten is het veel te warm.

poppenhuis

En we spelen nog even met het poppenhuis.

Vandaag kan je ook lezen over tips die een boost geven aan je weerstand!

Donderdag

bewolkt

Het weer is vandaag niet heel er mooi, maar lekker weer om te wandelen. Zoë wil vandaag ook nog even bij de katjes kijken dus wandelen we weer naar de oude haven. In de verte zie je de goudgele stranden van buureiland Fuerteventura liggen!

zwarte kat

Onderweg worden we al begroet door diverse katten die haar blijkbaar van gisteren nog herkennen. Het lijkt wel of ze willen zeggen, waar blijft mijn eten juffie!

fam poes

We zien een familie poes. Papa, mama en een baby. Wat lijken mama en babypoes enorm op elkaar! Zo lief!

poesjes

Twee kittens die nadat ze hun buikje volgegeten hadden lekker een dutje gaan doen!

borstvoeding openbaar

En we zien een moederpoes haar baby borstvoeding geven en jawel in het openbaar haha

visnet

Als we dan weer richting huis lopen, zien we vakantiegangers allerlei speelgoed bij een container neerleggen. De mevrouw komt naar Zoë toe en geeft haar dit visnet. Leuk visjes vangen… Ze was er zo blij mee dat ze het net de hele weg naar huis zelf gedragen heeft.

Vrijdag

markt

Vandaag weer een vroege wandeling, Zoë wil graag naar de babypoesjes dus dan wordt weer een wandeling naar de oude haven. Vandaag is er ook een marktje en daar zijn we nog nooit geweest (schandalig he)

Geen poesjes vandaag, ik denk dat ze allemaal gevlucht zijn voor de marktkooplui. Dus we lopen een rondje over de markt.. Tja laat ik zeggen dat het heel gezellig was haha.. Er was bijna niemand ondanks dat het al 10 uur was. Ach misschien komt de drukte wat later.

speeltuin

Wel hebben we nog even in de aangrenzende speeltuin gespeeld. Ja, de pop mocht mee maar de wandelwagen moest thuisblijven.

kleien

Eenmaal thuis hebben we nog even met de klei gespeeld.

plakken

En probeerden we stickers netjes op te plakken.. Lukt al aardig 😂

Een nieuwe rubriek met allerlei oldies Flasback Friday met vandaag tekenfilms van vroeger!

Zaterdag

ollie

Vandaag is het precies een jaar geleden dat we ons lieve kleine vriendje Ollie onverwachts moesten laten inslapen. De dag begint dan ook een beetje sipjes (ook omdat we nog steeds een beetje ziekjes zijn, lees snotterig en een hoofd wat heel zwaar aanvoelt)

achter het stuur

We gaan daarom maar weer even met de auto op pad. Zoë brengt ons wel even naar de speeltuin. *je snapt natuurlijk wel dat de auto gewoon stil staat he!

speeltuin

We blijven ongeveer 2 uurtjes in de speeltuin en dan krijgen we honger/trek..

sushi

We gaan weer eens een bezoekje brengen aan ons favoriete Chinese restaurant.. Ik heb zo’n zin in Sushi en garnaaltjes met knoflook.. Het was ontzettend lekker en we hebben zoals gewoonlijk weer teveel gegeten, alleen was het niet zo’n goede combi als je net een beetje herstellende bent van ziek zijn..

playa de los charcos

Als we klaar zijn met eten rijden we nog even naar Playa de Los Charcos. Het waait namelijk enorm en hier zie je altijd heel veel windsurfers!

windsurfen

Zo ook vandaag en dit is nog maar een gedeelte.. blijft leuk om te zien. Vooral als ze van hun bord afvallen en er niet meer op kunnen klimmen haha

In de middag doen we nog wat boodschapjes en verder relaxen we een beetje op het terras.

Zondag

spelen

Ik word ontzettend vroeg wakker gemaakt *lees half 6. Muis zit de hele tijd bij de deur te miauwen, te krabben en op de klink te springen. Waarschijnlijk zit er een kat op het terras die hij graag wil wegjagen. Jammer voor mij want ik ga er maar uit zodat Richard en Zoë kunnen blijven slapen. Als Zoë om half 7 wakker wordt wil ze gelijk met het poppenhuis spelen.. Tja vooruit dan maar.

cake

Daarna is het weer eens tijd om een cake te bakken. We besluiten om voor de Mickey Mouse vorm te gaan.

ontplofte cake

Ohnee het lijkt wel of dat er vulkanen op de cake zitten.. maar als we hem dan omdraaien..

mickey

Jeej! Gelukt op wat luchtgaatjes na haha

versieren

Zoë gaat de cake nog even versieren.. en dat doe je gewoon doormiddel van een bakje op zijn kop houden..

krijten

We gaan daarna nog even een frisse neus halen en helaas is de wind enorm koud/fris dus moeten we een truitje aan..

chillen

En dan kakken we weer in. Helaas zijn we nog steeds niet helemaal beter.

star city

Als Richard smiddags thuiskomt besluiten we om er nog even op uit te gaan. We gaan een drankje doen bij Star City. Een cafe in het hoogste hotel van Lanzarote (Arrecife Gran hotel & spa)

En daar heb je dit uitzicht!

Wat een stad is Arrecife toch..

la tabla

Daarna gaan we nog even een hapje eten.. Richard wil graag een hamburger dus gaan we naar het beste hamburger restaurant van Lanzarote La Tabla.. en daar krijg je dit dus

en deze flinkert..

Dan is het tijd om naar huis te gaan en lekker een aspirine/sinasprilletje te eten en dan hopelijk lekker slapen.

Zo dit was weer een volle afgelopen week ondanks dat we ons niet lekker voelden.. Hopelijk vonden jullie het leuk om met ons terug te blikken. Gaan jullie aankomende week nog iets leuks doen? Ik ben erg benieuwd en lees het graag weer in de comments! Alvast een hele fijne week weer gewenst!