De avonturen van een thuisblijfmama in het buitenland!

About last week..#25

about last week

We hebben echt heel wat meegemaakt afgelopen week. Zo kwamen de ouders van Richard op vakantie, hadden we een aantal verjaardagen, was Zoë ontzettend verdrietig, gingen we naar het zwembad en naar het strand, zaten we onverwacht op de EHBO post en deden nog heel veel meer! Lees en kijk je weer gezellig met mij mee?

Maandag

kleuren

We beginnen de week rustig en starten de dag op met knutselen..

bord

We zijn namelijk een mooi welkomstbord aan het maken voor als Opa en Oma morgen aankomen.

kleien

Daarna gaan we nog even lekker kleien..

strand

Dan kleden we ons om en vertrekken voor een heerlijke wandeling naar het strand.

We komen alleen niet heel ver want zodra Zoë een kuil ziet wil ze daar lekker in spelen. Geen probleem, ik ga er wel naast zitten. Ik baal alleen dat ik in mijn gewone kleren zit en geen strandspullen bij me heb. Ach als dat het ergste is😉.

Vandaag kan je ook About last week.. #24 lezen.

Dinsdag

cadeautjesAls Opa en Oma dan eindelijk aankomen wordt Zoë natuurlijk tot op het bot verwend. Ze krijgt onder andere allerlei nieuwe boekjes van Loco Bambino.. en

cadeautjes

nog een aantal cadeautjes.. pff Zoë boft maar weer!

Verder maak ik vandaag geen foto’s

Woensdag

taart maken

We beginnen vandaag met het maken van een taart want Richard is jarig. Hij is alweer 34 jaar oud geworden!

taart

Zoë heeft hem prachtig versierd en ook de binnenkant mag er wezen want..

Het is een dubbele taart, chocolade met cake! Hij was ontzettend lekker maar heel machtig.

paspoorthoes

Aangezien we eigenlijk niet aan cadeautjes zouden doen, hebben we toch nog stiekem iets gekocht. Ik vond deze paspoort houder namelijk wel erg handig. Hij is namelijk RFID beschermt dus niemand kan zomaar je gegevens overnemen.

strand

In de middag rijden we nog even naar het strand naast het plaatsje Orzola en we genieten allemaal met volle teugen!

wolken

Totdat de wolken komen binnendrijven. We besluiten op dat moment weg te gaan en lekker uit eten te gaan.

autoZoë wil graag nog even achter het stuur zitten en dat mag natuurlijk. Ps we staan gewoon stil op een parkeerplaats maar dat snap je natuurlijk wel😂

Vandaag komt er ook een artikel online over mijn ergernissen in de supermarkt!

Donderdag

strand

Vandaag staat er weer een fijn dagje strand op het programma. Opa en Oma komen later onze kant op.

nagellak

We hebben natuurlijk wel weer onze teennageltjes in een vrolijk kleurtje gelakt!

strand

En we zijn natuurlijk heerlijk aan het spelen. Ik kan hier zo enorm van genieten, maar dat snap je natuurlijk wel.

strandOmdat het vloed wordt moet ik nog wel even een dam of een fort maken zodat we iets langer op het strand kunnen blijven en onze spullen niet nat worden.

ijsje

Daarna komen er weer allemaal wolken binnendrijven en besluiten we om lekker een ijsje te kopen!

notitieblok

In de middag, lopen we nog even over de boulevard en kopen we nog een leuk notitieblokje.. deze kan ik natuurlijk niet laten liggen😉

Vrijdag

mooi meisje

Vandaag besloten we om eens lekker een dagje met opa en oma bij het zwembad te gaan liggen. Zoë wilde graag een mooie prinsessenjurk aan en daar zeg ik natuurlijk geen nee tegen!

zwembad

Lekker spelen aan het zwembad met allerlei emmertjes en schepjes en bekertjes water. Wat wil een kind nu nog meer😉

ockysz

Via Essma van de blog Little Origin, hadden wij een kortingsbon gewonnen voor zwemsokken van sweakers. Gelukkig konden opa en oma deze voor ons meenemen. We hebben ze natuurlijk gelijk uitgeprobeerd. Wat een super uitvinding! Nog steeds roep ik nog niet rennen bij het zwembad maar eigenlijk is dit helemaal niet nodig. Er zit een hele goede grip onder de sokjes. Dus Essma, heel erg bedankt! We (vooral ik) zijn er erg blij mee!

ziekenhuis

En dan kom je s’middags uiteindelijk alsnog bij de ehbo post in het ziekenhuis terecht. Zoë gaf na het zwemmen telkens aan dat ze pijn in haar armpje had en hield deze gebogen over haar buik. Ik dacht in eerste instantie gestoten of iets dergelijks. Dus gingen we maar naar huis en wilde ik haar in bed leggen om te slapen want tja van zwemmen wordt je gelukkig ontzettend moe. Maar ze bleef maar huilen en snikken en zeggen dat haar armpje pijn deed. Op een gegeven moment heb ik Richard opgebeld en gevraagd of hij ons naar de EHBO kon brengen. Ik had namelijk op internet gelezen bij een dokter site dat ze wellicht een zondagmiddagarmpje kon hebben..

rontgen

Er moest natuurlijk een röntgen foto gemaakt worden van de ellenboog. Ze moest dus 2 armpjes op een plaat leggen en daar werden dus foto’s van gemaakt. Nadat de foto’s waren gemaakt en we weer moesten wachten in de wachtruimte. Bewoog ze haar armpje gewoon weer zonder pijn te hebben. Ze begon ook weer grapjes te maken en wilde wat lekkers snoepen.. De dokter kwam nog even langs om te zeggen dat alles er goed uitzag en dat ze waarschijnlijk een zondagmiddagarmpje heeft gehad, maar dat deze vanzelf weer is teruggesprongen. Dat gebeurt blijkbaar ook redelijk vaak.. Wat een opluchting kan ik je vertellen, totdat we moesten afrekenen! Een bedrag van 234 euro..katshinggg (gelukkig had ik mijn pinpas bij me!!). Nouja hopelijk kan ik nog iets regelen met de (reis)verzekering..

Vandaag kan je ook lezen over My Little Book of Love

Zaterdag

strand

Vandaag was het weer tijd voor een dagje strand! We reden met de auto weer naar de andere kant van het eiland om daar lekker te genieten van het mooie witte strand.

Zo mooi!

handdoek

Het waaide heel hard dus moesten we onze handdoeken in een speciaal daarvoor bestemd hokje leggen. Zo konden we tenminste lekker uit de wind liggen.

Heerlijk genieten!

voetjesWe wilden ook natuurlijk even laten zien hoe helder het water is! Met natuurlijk nog gezellige nagellakjes op.

zwembad

Geef Zoë een emmertje, gietertje, water en of zand en ze is echt de hele middag zoet. Ik kan hier echt uren naar kijken!

vreten

Als fijne afsluiting van de dag. Gingen we nog een keer naar de Chinees met All you can eat.

Zondag

mooi meisjeVandaag een dagje rustig aan, dus we gingen weer naar het hotel van opa en oma. Lekker een paar uurtjes vertoeven bij het zwembad. Hier heb ik verder geen foto’s van gemaakt.

meloen etenTussen door nog even lekker wat watermeloen eten!

pocoyo

We zouden in de avond nog naar de verjaardag gaan van Pocoyo. Een televisie vriendje van Zoë. Ze heeft hier echt al een paar weken naar toe geleefd. Liedjes geleerd in het Spaans en natuurlijk ook de dansjes. We hadden een mooie kleurplaat gemaakt en een klein doosje met snoepjes ingepakt als cadeau.. en dan blijkt het niet door te gaan. Je kan je natuurlijk wel voorstellen dat we een heel verdrietig meisje bij ons hadden.

En dat was alweer onze week. Ik hoop dat jullie het leuk vonden om weer met mij mee te blikken op afgelopen week. Ik wens jullie allemaal in ieder geval een heerlijke week toe.