De avonturen van een thuisblijfmama in het buitenland!

About last week.. #24

about last week

Hoewel het weer niet echt mee zat hebben we er toch weer een heerlijke week van kunnen maken. Zo hebben we weer ontzettend veel gewandeld, in de keuken gekliederd, een bezoekje gebracht aan grote vriend Mickey, feest gevierd, heerlijk naar een echt Spaans strandje geweest en zagen we in levende lijve dat Nemo zijn vader weer had gevonden.. Lees je weer gezellig met mij mee?

Maandag

appel kaneel

We beginnen de ochtend heel vroeg, Zoë is al om 05.30 wakker en heeft geen zin meer om in bed te liggen. Dus dan gaan we er maar uit. Ik zet de televisie aan en maak voor iedereen alvast een ontbijtje. Zoë heeft geen zin in brood maar wil graag een appeltje met kanineel (kaneel). Nouja dan heeft ze alvast een stukje fruit binnen.

weerbericht

Ik kijk gelijk even wat het weer deze week doet en volgens mij heb ik het vorige week een beetje gejinxt haha! Het wordt een bewolkt weekje al mogen de temperaturen er gewoon wezen. Ik vind dit altijd alleen zo sneu voor mensen die het gehele jaar hard hebben gewerkt voor hun vakantie, dan komen ze hier om te genieten en dan heb je dit weer..

dansen

We zetten lekker YouTube aan en gaan het Zandkasteel kijken. Zoë vindt het liedje zand in je neus vooral erg leuk en kan het dansje al helemaal uit haar hoofd.

taart

In de middag gaan we nog even kliederen in de keuken en dit is het resultaat. Een heerlijke roze cheesecake. Echter zijn we de aardbeitjes vergeten en dat hoort er toch echt wel bij.

badschuim

We wandelen daarom nog even naar de Lidl en kopen daar deze twee vrolijke shower creams. Lekker voor in Zoë haar badje want ze ruiken heerlijk en geven ook nog eens ontzettend veel schuim.

aardbeitjes

en we kwamen natuurlijk voor de aardbeitjes, we halen gelijk 4 doosjes van 250 gram. Deze zijn nu maar 89 cent. Dus voor het geld hoef je het niet te laten. Ook is het nog eens erg gezond.. deze schaal is s’avonds al voor de helft opgesnoept door Zoë en mij.. Oeps

Vandaag kan je ook About last week.. #23 lezen

Dinsdag

stenen kunst

We beginnen vandaag weer lekker met een wandeling. Niet zomaar een wandeling we gaan weer eens naar de speeltuin. Hiervoor moeten we ruim 40 minuten wandelen maar onderweg kunnen we wel genieten van de mooie uitzichten! Deze rotsen worden bijvoorbeeld elke ochtend en avond door dezelfde man op elkaar gezet. Hij maakt er elke keer weer een aparte creatie van. Zo knap, want wij hebben het geprobeerd en ik kan je vertellen dat dit nog best lastig is😂

kat op auto

Ik zie, ik zie wat jij niet ziet en het is grijs! We hoorden onderweg wat miauwen en we keken om ons heen en toen zagen we deze lieverd lekker op een warme auto liggen. Tja het was best fris dus geef hem/haar eens ongelijk!

spelen

Na een flinke wandeling zijn we dan toch eindelijk aangekomen in de speeltuin. Zoë rent gelijk naar de glijbanen toe.

klimmen

Het eerste uur moeten we ons zelf een beetje vermaken maar daarna stromen er een heleboel kindjes binnen. Zoë kan daarna heerlijk spelen met de andere kindjes. We blijven hier in totaal zo’n drie uur plakken. Gelukkig heb ik wat fruit en drinken meegenomen.

gek doen in de buggy

Als we dan weer naar huis lopen is Zoë moe van het spelen en wil ze in de buggy. Gelukkig heb ik dat ding meegenomen en hoef ik haar dus niet de gehele weg naar huis te dragen. Dat komt namelijk ook wel eens voor 😉.

Op een gegeven moment kijk ik in de buggy en zie ik iets wat ik al heel lang niet heb gezien. Zoë speelde als baby zijnde altijd met haar voetjes/teentjes en nu deed ze dat weer. Even een smelt momentje😍!

nagels lakken

Als we thuis zijn doen er erg weinig want we zijn moet van het spelen en wandelen. Wel lak ik nog even Zoë haar teennagels in een vrolijk kleurtje. Dit is speciale kindernagellak die je er met warm water gewoon kan afspoelen dus niks chemisch aan!

Woensdag

palmbomen

Het weer zit nog steeds niet mee, dus besluiten we maar weer om een lekkere wandeling te maken. Onderweg komen we weer diverse mooie uitzichten tegen.

boekje uitkiezen

We maken een stop bij de kiosk om natuurlijk het nieuwe tijdschrift weer van Peppa Pig te kopen

kittens

We wandelen nog een stuk verder en komen dan langs een verlaten huis met een nestje jonge poesjes. We proberen ze te lokken want tja we willen ze eigenlijk wel even knuffelen maar ze zijn heel schuw..

playa chica

En komen uiteindelijk uit bij Playa Chica. Dit is een heel klein strandje waar heel veel geoefend wordt met duiken en snorkelen.

mickey

Omdat we heel dicht bij het winkelcentrum Biosfera zijn besluiten we om nog even daar heen te lopen. De dag moet toch voorbij 😉. Zoë is natuurlijk weer helemaal blij dat we weer haar grote vriend opzoeken. Daar gaat weer een euro.. Omdat je zelf de slingers moet ophangen gaan we ook maar weer eens een bezoekje brengen aan de patatjes winkel (grote gele M)

strand spelen

Omdat het zonnetje door komt, trek ik Zoë lekker een korte broek aan en wandelen we over het strand terug naar huis.

geslaagd

Als we thuiskomen heb ik een aantal gemiste oproepen van mijn zus en die bel ik natuurlijk gelijk terug.. WANT vandaag zou mijn lieve kleine (ze is inmiddels al groter dan dat ik ben😉) nichtje te horen krijgen of ze geslaagd is of niet. Als er opgenomen wordt hoor ik aan de andere kant van de lijn al gejubel en dan gillen we het uit van geluk! Jahoor, ze is geslaagd!!! Zoë (de lieve schat) denkt dat er iemand jarig is dus die roept telkens Hiep Hiep Hoera!! Dus lieve Caitlin als je dit leest: Ik (wij) zijn reuze trots op je! Nu lekker gaan genieten van je vakantie en dan in september knallen met je nieuwe studie!

Mocht je nog nieuwe blogs willen leren kennen. Neem dan vooral een kijkje bij Spam je Blog

Donderdag

kleuren

Vandaag is het wederom erg bewolkt en staat er een redelijk koude wind dus blijven we in de ochtend lekker binnen. We besluiten om lekker creatief te doen, dus we gaan kleuren..

kleien

En daarna kleien.. Rara wat hebben we gemaakt..?

pizza eten

In de avond hebben we niet zo’n honger en maak ik een pizza en een linzensoepje. Zoë wil lekker met de pizzakorst in de soep doppen. Dus voor haar haal ik natuurlijk de groene pepertjes eraf😉

Vrijdag

boodschappen doen

Het is weer lekker bewolkt vandaag dus we besluiten nog even een rondje boodschappen te gaan doen. Met natuurlijk de boodschappen kar..

muis

In de middag klaart het ietsjes op dus besluiten we om lekker buiten te spelen. Muisje mag ook weer naar buiten en leeft zich heerlijk uit op de boomstam!

moe

Verder zijn we moe en chillen we lekker op de bank. ps let niet op mijn hoofd want ik heb een lekker ontstoken oog en zie er gewoon niet uit.. Dat heb je weleens haha

the revenant

In de avond kijken Richard en ik nog The Revenant. Best een spannende film, dus zeker de moeite om te kijken

Wil je ook weten waar je rekening mee moet houden als je met je kindje naar het strand gaat? Lees dan even veiligheid op het strand!

Zaterdag

aquarium

Vandaag is Richard vrij dus besluiten we om er weer een extra leuke dag van te maken. We gaan gezellig een ochtendje naar het aquarium.

schildpad

We zien een heleboel visjes en haaien maar Zoë vindt dit wel heel fascinerend. De Tortuga oftewel schildpad

hoi

Oh, hoi!

Gelukkig heeft Nemo zijn vader weer gevonden😉

knuffel kopen

Omdat ze heel strategisch bij de uitgang allerlei goodies hebben geplaatst ontkomen we er niet aan om iets voor Zoë te kopen. Nouja, we sponseren het aquarium ermee. Dus dan valt het nog wel mee.

strand

Daarna besluiten we om weer eens naar een echt Spaans strandje te gaan. Wel helemaal aan de andere kant van het eiland. Zoë wil heel graag lekker zwemmen maar ik heb helaas geen badkleding mee. Dus wat doen we dan.. gewoon lekker in de onderbroek zwemmen. Natuurlijk heb ik hier geen foto’s van gemaakt.

Zo mooi!

Savonds kijken Richard en ik nog naar Fantastic 4. Ook dit vond ik een hele goede film. Zeker de moeite waard als je van dit soort films houdt!

Zondag

ijsje

Vandaag maken we weer eens een heerlijk lange wandeling en we eindigen bij een ijscotentje met echt Italiaans schepijs. En een ijsje voor mijn meisje kan natuurlijk altijd!

Voor de rest doen we weinig, ik strijk, maak het huis schoon, doen nog wat extra boodschapjes. Dit aangezien dinsdag de ouders van Richard gezellig op vakantie komen. Hier maak ik dan ook helemaal geen foto’s van..

Zo dat was weer onze About last week. Hopelijk vond je het weer leuk om met mij mee te lezen! Aankomende week krijgen we het gezellig druk want dan zijn Richard zijn ouders lekker bij ons op vakantie. Ik wens jullie allemaal weer een heerlijke week toe en ik zou zeggen tot volgende week weer!

0 loves
VOLG MIJ OOK VIA:

Comments

• Wat een heerlijke week weer. En inderdaad, het is wel balen als je met vakantie gaat en het is helemaal niet zonnig. Maar ja, dat kan natuurlijk gebeuren.
    Wat leuk dat je schoonouders op vakantie komen, veel plezier met elkaar!
    Joyce onlangs geplaatst…De uitslag van de intake, krijg ik de maagverkleining?My Profile

• The revenant is goed hé? Wij zagen deze in de bios. En wat een mooie basis krijgt jullie kleintje daar. Een prachtige ervaring voor jullie. Blijven jullie daar nu gewoon wonen, of is het tijdelijk?? Ik lees weleens stukjes van jou, dat jullie voorlopig nog daar blijven. Gewoon nieuwschierig !

• Hoi Cynthia,
      Ja die kleine van ons is echt dagelijks aan het genieten. Voor ons is deze bestemming tijdelijk aangezien het eens soort van seizoenswerk is wat mijn vriend doet. Hij heeft wel altijd een bestemming maar waar die bestemming is, is altijd een verassing. Als het goed is horen we in Augustus of we hier nog een half jaar mogen blijven of dat hij overgeplaatst wordt naar een andere bestemming. Wij hopen eigenlijk op het buureiland Tenerife of Spanje vasteland. Dit aangezien daar gewoon wat meer mogelijkheden zijn voor in de toekomst, denk aan goedkopere ‘koop’ huizen, scholing, lagere prijzen in de winkels etc. Het is voor ons nu nog geen probleem om hier te blijven. Maar we proberen wel voor Zoë zo snel mogelijk een vaste basis te krijgen. Zodat ze strakjes niet telkens van school en vriendjes hoeft te wisselen.

• The revenant hebben wij ook gezien en vind hem erg goed. Wat een mooi strandje aan de andere kant van het eiland! ✨ Linzensoep vind ik altijd zo heerlijk! Je taartje ziet er ook heerlijk en lief uit zeg! Dat smaakte zeker wel? 😍 Voor jou ook een fijne week gewenst!
    Essma onlangs geplaatst…Persoonlijk | Walk a mile in my shoes…My Profile

• Hoi Essma,
      Ja spannende film he! Ik zat af en toe echt op het puntje van de bank. Ja we hebben weer lekker gegeten. Ik probeer nu allerlei verschillende soepjes uit voor Zoë. Zo zag ik laatst ook Turkse vogeltongensoep. Dat lijkt me ook ontzettend lekker. Als jij nog ideeën hebt voor soepjes ik ben erg benieuwd vooral soepjes uit andere culturen wil ik altijd wel graag proberen. Misschien leuk idee voor op je blog😉

• Oh het weer kan je vakantie soms echt geen goed doen.
    Wij zijn zo eens in Zeeland geweest met storm en regen (geen bui – regen!) – oh mijn humeur kreeg toen wel een knauw hoor!

• Hoi Ilse,
      Oh ik vind slecht weer echt verschrikkelijk! Het enige wat je dan maar kan doen is wachten totdat het weer opklaart. Dat wachten kan soms lang, heel lang duren.. Dus ik snap je helemaal!

• Het taartje ziet er uit om op te snoepen! Ik vind een aquarium ook altijd mooi en rustgevend om naar toe te gaan. Fijne aankomende week weer!
    Lisettte onlangs geplaatst…Favoriete koopjes uit de folders! #2My Profile

• Hoi Lisette,
      Ja het aquarium was echt heel leuk. Ook omdat ze een aantal beschermde diersoorten sponseren vind ik dit altijd wel het geld waard. Het zag er heel mooi en ruim uit. Dat is voor mij echt wel een pre. Ik houd absoluut niet van diertjes in te kleine hokjes of aquariums. Jij ook een hele fijne week gewenst!

• Leuk om eens zo iets te lezen en mee te genieten van jullie mooie foto’s. Liefs Ellen

• Hi Ellen,
      Dankjewel! Leuk om te horen! Wat heb je trouwens een leuke blog, ik probeer van de week nog even wat meer te lezen want er staan een aantal leuke artikelen tussen😀

• Lekker weekje ondanks het weer. Die aardbeien zien er goed uit. En veel plezier met je schoonouders.
    Leonie van Mil onlangs geplaatst…Mijn summer essentialsMy Profile

• Hoi Leonie,
      Ja aardbeitjes zijn altijd lekker haha. Dankjewel, dat gaat zeker lukken. Vooral voor Zoë want die wordt natuurlijk weer helemaal tot op het bot verwend door opa en oma haha