When you stop & look around, life is pretty amazing!!

About last week..#23

about last week

We hebben weer een heerlijke week gehad, waarin we weer lekker op het strand hebben vertoefd, in de keuken gekliederd hebben, erg moe waren, lekker hebben gegeten en nog veel meer. Kijk je gezellig met mij mee?

Maandag

keukentje nep eten

We beginnen de dag vandaag een beetje met binnenspelen. Het is een beetje bewolkt buiten en er staat een koude wind (die voelt nog wat koud aan omdat de zon nog niet helemaal door is). Zoë wil graag in het keukentje spelen en dan gaan we dat gewoon doen. Om het wat spel wat leuker te maken gooi ik een doosje rozijntjes in de koekenpan. Dat vindt ze natuurlijk prachtig. Ze bakt ook nog een lekker kippetje in de pan.

weerbericht

Ik kijk even op het weerbericht, tja sorry.. Ik wil jullie echt niet jaloers maken. Maar wat genieten we hier toch van!

strand

De wind is gelukkig gaan liggen dus dat betekend dat we een fijne wandeling gaan maken. Natuurlijk wel over het strand want dan kan Zoë tussendoor nog even lekker spelen.

We genieten allebei met volle teugen. Helemaal als we tikkertje gaan doen, Zoë giert het uit van het lachen als ik haar probeer te pakken.

broodjeszaak

Van al dat wandelen en rennen krijg je natuurlijk (lekkere) trek en we komen toch langs ons favoriete bakkertje.. Ook al is het middag de keuze is reuze! Weten jullie al wat Zoë uitkiest? Tja hoe kan het ook anders een puddingbroodje natuurlijk😂

kleuren

Als we thuis zijn kleuren we nog wat samen, altijd leuk om te doen.

zoe foto maken

En op een gegeven moment is Zoë even weg. Dus ik roep Zoë wat ben je aan het doen? Ik maak foto van muisje!! Tja van wie zou ze dat nou hebben..😂 Toch wel heel besmettelijk dat foto’s maken voor je blog!

kusje muis

We knuffelen heel wat af met die oude dikke brombeer van ons!

Dinsdag

appel kaneel

We ontbijten lekker met fruit vandaag. Zoë wilde graag een appeltje maar wel met kanineel.. (kaneel). Hebben jullie dat ook wel eens geproeft? Dit is zo, zo lekker!

nieuwe bikiniDaarna maken we een kleine wandeling over de boulevard en dan zie ik dit bikinibroekje hangen. Zeg nou zelf te schattig toch!

strand

Zoë wil hem natuurlijk gelijk aan, dus we gaan naar huis pakken onze spullen en gaan richting het strand. Waar we echt de hele middag blijven. Verder maak ik ook geen foto’s.

Woensdag

hoi bus

Omdat het om 10 uur sochtends nog steeds onwijs bewolkt was, besloten we om weer eens een dagje met de bus weg te gaan. We gingen naar winkelcentrum Deiland.

winkel in winkel uit

Daar aangekomen, gingen we winkel in en winkel uit..

zwempakVoor Zoë kochten we een onwijs leuk badpakje bij de H&M, ze wilde hem zelfs al in de winkel aantrekken en toen dat niet mocht.. nouja je kan het denk ik zelf wel invullen😉 tja je kan niet altijd je zin krijgen.

pudding broodje

Na het winkelen kregen we ontzettende trek. Zoë was onwijs moe dus liet ik haar kiezen waar we gingen eten. Ze koos uiteindelijk voor de warme bakker en wilde een puddingbroodje.

Toen het tijd was om weer naar huis te gaan moesten we natuurlijk nog even wachten op de bus. Toen de bus uiteindelijk na 10 minuten te laat aankwam zat deze zo propvol en hadden we dus alleen een optie om in het gangpad te staan tussen nog heel veel mensen. Ik besloot om hem niet te nemen en een half uur te wachten op een nieuwe bus.

Toen deze aankwam, zat deze ook propje vol. Tja en dan heb je de keus om of met een kindje wat ontzettend moe is de bus te pakken en dan maar te gaan staan of weer een half uur wachten, met natuurlijk een grote kans dat ook die bus weer propje vol zit. Ik besloot maar het eerste te doen. Helaas waren er geen vriendelijke mensen die een zitplaats wilde afstaan, dus stonden we precies naast de buschauffeur. Ik kan je vertellen dat een half uur rijden met een kind op je arm en een wiebelende bus geen pretje is.

diy

Thuis was Zoë natuurlijk weer over haar over haar vermoeidheid heen, dus gingen we maar knutselen. Ik ben met een heel leuk diy project bezig. Waar jullie binnenkort een leuk artikel over kunnen verwachten. Bijdeze de sneakpeak!

Donderdag

poesje

We begonnen vandaag weer eens met een heerlijke wandeling. We kwamen onderweg ook deze lieverd tegen. Heel zielig want hij was blind aan een oogje. Maar wat een knapperd!

klimmenZoë moet natuurlijk bij elk bankje waar we langs komen erop klimmen en eraf springen (en ik kan je vertellen dat zijn er een heleboel)

standOp de terug weg liepen we heerlijk over het strand. En natuurlijk moeten we af en toe even stoppen om te spelen.

bootje

Ik zag nog dit bootje voorbijkomen. Toen dacht ik bij mezelf. Wat zou het toch heerlijk zijn om daar even op te mogen zitten/liggen in alle stilte met alleen het geluid van kabbelend water.. Tja voorlopig zit dat er niet in haha

bakkenIn de middag gingen we natuurlijk weer even in de keuken kliederen.

cakeEn uiteindelijk hadden we een schaal vol met deze monsters van cupcakes!

strandOok besloten we om nog even naar het strand te gaan. Het was alleen vloed dus we moesten onze spulletjes op een steen neerleggen.

strand

Heerlijk aan de waterkant genieten!

Vrijdag

wandelen

We hebben zoals gewoonlijk weer lekker gewandeld in de ochtend..

strand

en daarna hebben we weer een aantal uurtjes op het strand gespeeld!

wandelen

Laat in de middag zijn we nog even gaan wandelen, want we verveelden ons. En toen ontdekten we allerlei leuke kleine straatjes. Tja dan moet je natuurlijk ook even gluren bij de buren haha

Zaterdag

piratenkasteel

Vandaag was Richard vrij dus gingen we een stukje toeren met de auto en kwamen uiteindelijk uit bij een kasteel. Dit kasteel is een soort fort wat vroeger van echte piraten is geweest. Hier hebben ze nu ook een museum van gemaakt. Echt heel bijzonder.

eten

Daarna gingen we bij ons favoriete Chinese restaurant eten. All you can eat en dit is nog maar een gedeelte van wat we gegeten hebben.. oeps😉

Daarna hebben we nog even de gebruikelijke boodschappen gedaan en de rest van de middag lekker gerelaxt

nerveIn de avond keken Richard en ik weer een film. Dit keer Nerve.. het is een film waarin de hoofdrolspelers met een online spel allerlei uitdagingen moeten aangaan. Zoals geblind motorrijden op een snelweg etc. echt super gevaarlijk en daar krijgen ze dan likes en geld voor.. Helaas denk ik dat dit niet zomaar verzonnen is, ik denk dat dit ook wel in het echte leven speelt. Zo zie je maar hoe gevaarlijk internet eigenlijk is. Brr ik moet er niet aan denken.. BAH

Zondag

boodschappen doen

Vandaag was een hele bewolkte dag, dus hebben we niet veel gedaan. We zijn even wandelend met de boodschappen kar naar de winkel geweest.

tv kijken

En hebben vooral veel binnen gezeten, gespeeld en televisie gekeken. Dat doe je natuurlijk het beste zittend op je Puky loopfiets. Zoë is tegenwoordig helemaal verslaafd aan sesamstraat, dus ik zet vaak gewoon YouTube op.

Dat was weer onze week. Hopelijk vonden jullie het weer leuk om mee te kijken. Hebben jullie nog iets leuks gedaan afgelopen week en hebben jullie nog iets op de planning staan voor deze week? Ik ben erg benieuwd laat je het mij weten bij de comments?

Ik wens jullie in ieder geval allemaal weer een fijne week toe!

0 loves
VOLG MIJ OOK VIA:

Comments

• Heerlijke week hebben jullie gehad. Wat fijn dat je zo lekker en gemakkelijk naar het strand kan samen. Genieten met je dochter! Ik maak ook wel eens een appeltje met kaneel, lekker. Fijne aankomende week weer!

• Hoi Lisette,
      Dankjewel! Ja we boffen enorm dat we 5 minuutjes lopend van het strand afwonen. Voor nu genieten we daar ook enorm van. We weten natuurlijk nooit waar we op een volgende bestemming komen te wonen. Als het goed is horen we dat in Augustus waar mijn vriend voor de winter en volgende zomerperiode geplaatst wordt. Dus ik ben heel erg benieuwd!

• Heerlijk weekje! En je hebt gewoon een H&M daar. Geweldig. En wat een heerlijk weer hadden jullie weer. Ik word er niet jaloers van hoor. Ik gun het he van 💗e!!

• Hoi Cynthia,
      Ja, we hebben hier heel veel leuke winkels hoor. De enige winkel die ik mis is de Primark. Die zou hier wel komen, maar kreeg geen toestemming van de gemeente. Lekker goedkoop kleding kopen mis ik dan wel. Want de prijzen liggen hier wel hoger dan bijvoorbeeld in NL. behalve de Zara want dat is een Spaans keten, dus die prijzen liggen lager. Het mooie weer is jullie ook gegund hoor! Ik hoop echt dat de zomer nu een beetje gaat doorzetten!

• Ziet er uit als een heerlijke week … vooral dat eten!
    Ben verder niet jaloers hoor 😉

• Hoi Christa,
      Ja, ik ben gek op eten! Vooral bij onze lievelings Chinees kan ik mijn hart ophalen. Daar heb je voor 14,50 all you can eat. En dan niet zelf opscheppen, nee je besteld gewoon eten van een kaart en het wordt allemaal vers gemaakt. Zo heerlijk, echt een verwennerij

• Wat een fijne week. En die temperaturen ik ben niet jaloers hoor😎😎😉. Geniet er maar van zo op het strand. Ben benieuwd naar je Diy project.
    Patricia onlangs geplaatst…Wat geef jij je kind te drinken? + reviewMy Profile

• Hoi Kari,
      Ja ik geniet daar echt enorm van! Vooral omdat we na de zomervakantie weer gaan proberen om Zoë naar het schooltje te laten gaan. Dan moet ik m’n schatje 2 ochtendjes in de week gaan missen. Het is alleen maar beter voor haar, dan kan ze lekker met andere kindjes spelen en hopelijk ook vriendjes maken.

• Wat een heerlijke relaxte week! En dat half uur in de bus, staand, lijkt me ook een uitdaging. Maar soms heb je haast geen keuze.
    Maaike onlangs geplaatst…Mijn nieuwe blog-routine!My Profile

• Hoi Maaike,
      Ja soms zou ik wel willen dat het openbaar vervoer wat beter geregeld zou zijn op bijvoorbeeld spits-uren. Maar dat heb je denk ik in elk land wel.. luister maar naar de problemen met de NS..haha

• Your life is a beach! Heeeerlijk! Ben benieuwd wat het diy dingetje is! Dat zwembroekje is te schattig! Zal haar ook vast leuk staan! Vertel je dan ook aan Zoë dat dat fort van piraten is geweest of zou ze dat nog een beetje spannend vinden?
    Essma onlangs geplaatst…Mama, ik ben heel boos op je!My Profile

• Hoi Essma,
      Ja leuk he dat zwembroekje. Ik koop tegenwoordig alleen maar van die goedkope, als je hier namelijk een keer naar het strand bent geweest dan kan je badkleding met mooie kleurtjes al eigenlijk weggooien.. We hebben hier van dat lavazand (zwart) en dat kan je er niet uitwassen op een gegeven moment is je badkleding met allerlei zwarte stipjes bezaaid.. erg zonde! Ja, dat piratenmuseum was erg leuk. Zoë vondt het helemaal niet eng. Er hing op een gegeven moment in een donker hoekje een soort vogelkooi met een skelet erin. Toen zei ze, oh kijk mama die meneer is aan het schommelen. hahaha je kan je natuurlijk wel voorstellen dat ik op dat moment stuk ging van het lachen😉

• Jullie hebben een fijn leven daar als ik het zo bekijk : )

• Hoi Nicole,
      We hebben een heel fijn leven. Tenminste we doen erg ons best ervoor. We hebben er ook een boel voor moeten opgeven. Zo zien we onze familie maar 2 tot 4 keer per jaar. Dus dat is wel een heel groot nadeel. We proberen wel van iedere dag een feestje te maken en Skype/whatsapp en post doen al wonderen!

• Wat hadden jullie weer een heerlijke week! En dat weer, heel jaloersmakend!!
    Marieke onlangs geplaatst…Weekendoverzicht #24 – Tweestrijd en het grote meidenbedMy Profile

• Hoi Marieke,
      Het lijkt wel of dat ik het een beetje gejinxt heb want deze week is het nog niet anders geweest dan alleen maar bewolking. haha!
      Voor ons niet erg, ook wel een keertje lekker. Ik heb altijd alleen zo’n medelijden met de mensen die hier dan op vakantie zijn

• Oh dat is niet handig! Hopelijk snel weer lekker weer!
    En voor de vakantiegangers is het dan wel vervelend ja.

• Wow wat een heerlijk leven daar met het strand en de zon.

Ik hoop dat jullie volgende keer weer op zo’n mooie plek terecht komen. Heb je zelf een voorkeur? Hoe gaan jullie het doen als Zoë naar school moet en jullie zitten in het buitenland?
    Ben benieuwd 🙂

• Hoi Irene, Wat een leuke vragen! Onze voorkeur gaat uit naar het eiland Tenerife of vasteland van Spanje. Aangezien je daar toch meer mogelijkheden hebt qua school, de boodschappen/kleding zijn/is goedkoper en je hebt meer vluchtverbindingen. Als Zoë naar school moet dan zal zij hoogstwaarschijnlijk in het land waar wij verblijven naar een internationale school gaan. Met als basis een Nederlands lespakket van wellicht de Wereldschool. Mocht mijn vriend geen vaste aanstelling krijgen in Spanje (Spaanstalig (ei) land)) dan zullen wij hoogstwaarschijnlijk terugkeren naar Nederland. Daar gaan we in ieder geval niet van uit. Dus we zijn al naar wat opties aan het kijken😉

• Bedankt voor je leuke reactie. Ik was er erg benieuwd naar. Van de ene kant lijkt het mij geweldig om al dan niet tijdelijk in het buitenland te wonen. Helemaal zo’n land als Lanzarote/ Tenerife etc. Anderzijds brengt de baan van je man misschien ook was onzekerheid met zich mee, omdat je nooit weet waar je terecht komt. Hopelijk kunnen jullie daar goed mee om gaan.

• Hoi Irene,
      Het brengt zeker een stukje onzekerheid met zich mee. Gelukkig zijn we daar nu na 9 jaar redelijk op ingespeeld. Hopelijk krijgt mijn vriend binnenkort ergens een vaste aanstelling zodat we ons ergens kunnen vestigen. Daar duimen we in ieder geval voor en anders hebben we een aantal mooie jaren in het buitenland gehad en gaan we weer terug naar onze basis in Nederland.